muziek op achtergrond XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

thaGenius32

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2004
Hallo allemaal,

Sinds kort draait er een radiozender op de achtergrond van mijn pc. De kwaliteit is slecht. Hapert, onduidelijk, etc etc...

Mijn vraag is nu, Hoe kan dit en hoe kan ik dit verwijderen??

Ik zou het niet weten.. Misschien iemand van jullie wel...

Bij voorbaat dank.

groet,

{Patrick

Hoe ziet je geluidsinstallatie in zijn geheel er uit? Wat zit er ingeplugd in de achterkant van de PC-kast? Speakers, of speakerset met ingeboude versterking en volumeregeling, of een versterker met speakers, microfoon? Zit er ook nog iets ingeplugd in de voorkant van je PC-kast, koptelefoon, lijn-IN, microfoon?

Laatst bewerkt:
Je kan deze toch uitschaken,
je gaat naar uitvoeren, je tikt daar in msconfig, daarna ga je naar opstarten en vingje dat muziek program uit, en daarna start deze weer op en het probleem is verholpen.

Soms, bij wat oudere apparatuur, gaat bijvoorbeeld een versterker, al dan niet ingebouwd in een speaker, werken als een soort ontvanger. Staat het uitgangssignaal dan redelijk hoog, dan kan er een enkele zender uit de speakers hoorbaar worden.

Ik gebruik ook op de achtergrond de radio, maar ik kan deze zo uitzetten.

Dat bedoel ik niet. Ik heb het over electronische apparatuur, niet bedoeld voor het afstemmen op radiozenders, waarin bij een bepaalde combinatie van factoren, ongewild een zeer sterke zender in die apparatuur een (zwak) radiosignaal opwekt. Neem bijvoorbeeld een speakerset, waarbij in één speaker een versterker is ingebouwd. Als dat een wat ouder systeem is, met nog wat transistors, spoeltjes e.d., dan kan het snoer van de speaker als antenne gaan werken, zeker als er een zeer sterke radiozender in de buurt staat. Is de volumeknop van die speaker helemaal omhooggedraaid, dan kan het gebeuren dat je een zwak, haperend geluid van een radiozender hoort. (Uiteraard alleen als er geen andere audio wordt afgespeeld.)

Laatst bewerkt:
Zo iets wat we vroeger hadden een kristalontvanger met 1 transistor we leven toch niet meer in die tijd.

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal...

Bedankt voor de reacties.... Het was voor mij eerst een vraagteken hoe dit nu kon maar door een reply van 1 van jullie ben ik erachter hoe het zit.

Onlangs heb ik een kabel aangesloten om een dvd vanaf mijn computer op tv te kijken. Als ik deze kabel eruit haal dan is het probleem voorbij. Simpel als wat maar als eerste dacht ik aan een instelling op mijn pc.

Bedankt in ieder geval !!

gr.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan