Muziek op je site

Status
Niet open voor verdere reacties.

gekky29

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 jan 2004
Mag je zomaar muziek op je site zetten (achtergrond muziek).
?
Zo nee als ik het dan inkort van 3 min naar 2 min
mag het dan wel.

Hoi,

Goeie vraag eigenlijk.. aangezien ik veel sites zie met een muziekje op de achter grond...

Dacht dat het volgens de rechten niet mocht een eigen gemaakte muziekje wel weer.. Als je een nummer van bijvoorbeerd Dj Jean inkort naar 2 minuten maakt het niet uit en mag dan ook weer niet....

Maar goed... denk dat je er niet zoveel problemen direct meer krijgt als je het wel doet..

Groetjes, Dj Viper

het enige wat je gebeuren kan is dat je verplicht word de muziek eraf te halen, of missschien dat je site tijdelijk uit de lucht gehaald word.

Ikzelf denk dat het eerste gebeuren zal, ALS het gebeurt natuurlijk.

Offieel mag het wettelijk niet, tenzij je rechten er over betaald.

Maar je zal er weinig van horen.
Tenzij je het groots gaat aanpakken, zoals napster destijds:cool:

Maar voor een muziek achtergrondje op een site, mwah, moet geen probleem geven.

Pffff. Volgens een commissie die songs controleert op plagiaat, is het toegestaan om de 8 eerste maten van het muziekstuk te gebruiken.

Dus ik zie niet in dat er bepaalde personen zijn, die zich gaan bezig houden met elke site, waar achtergrondmuziek op zit te contoleren.

Nu heb ik nog een eigen mening. Achtergrondmuziek, met een flash intro, dat moet, maar op een gewone site, is dit eigenlijk irritant.

Als dit toch wil, eventje een scriptje er bij voegen, zodanig dat je dit kan uitschakelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan