Muziek spelen met BPM

Status
Niet open voor verdere reacties.

phantomtwister

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Ik zou graag muziek spelen met mijn pc.
Graag zou ik er 2 cd spelers op aansluiten, en ook mogelijk hebben om voor te beluisteren.
Kan ik dit met een gewone 5.1 geluidskaart?

Misschien kan het wel met meerdere geluidskaarten, maar het zou om een laptop gaan.

Iemand die me kan helpen?

Dus je wilt DJ gaan spelen vanaf je laptop, waarom down je niet gewoon wat muziek voor op de hardeschijf, dan kan je een cd in de cd speler doen en die ook draaien, heb je toch van 2 kanten muziek.

Dat zou een optie zijn.
Maar het is niet voor mij.
En die persoon wil cd-spelers gebruiken ook.

Wat wil je er precies mee gaan doen?
Is het de bedoeling dat je gaat mixen en dat gaat opnemen op de PC?

A.J. zei:
Wat wil je er precies mee gaan doen?
Is het de bedoeling dat je gaat mixen en dat gaat opnemen op de PC?

BPM is een DJ programma, waarmee je aan twee kanten muziek kan laten afspelen, en als het ene liedje bijna afgelopen is kan je op fade drukken en dan begint het liedje aan de andere kant te spelen.

KvW zei:
BPM is een DJ programma, waarmee je aan twee kanten muziek kan laten afspelen, en als het ene liedje bijna afgelopen is kan je op fade drukken en dan begint het liedje aan de andere kant te spelen.

Je meent het...............:rolleyes:
Ik vroeg het aan TS, niet aan jou, jij bent niet de vraagsteller.
Wat BPM is weet ik al heel erg lang(heb volgens mij nog de allereerste Beta versie ergens liggen).

Ik vraag mij af wat TS wil gaan doen met twee CD spelers aangesloten aan een laptop.

Ik denk dat de persoon die het wil, wil mixen met bestanden op zijn pc gecombineerd met cd-spelers.
Waarom het niet pc only mag, weet ik niet.
Die gast vroeg dat gewoon aan mij of dat mogelijk was.

Alles is mogelijk, maar de logica erachter begrijp ik niet zo goed.
Je zou dan inderdaad net zo goed bijvoorbeeld BPM of Traktor kunnen gebruiken.
Ik snap niet zo goed wat "die gast" met die PC ertussen wil doen, wanneer hij 2 standalone CD spelers wil gebruiken.
Want dan kan je beter gewoon een mixertje etc gebruiken en kun je de mix wel weer gaan opnemen met Audacity(gratis)of Wavelab(duur en erg goed).
Vandaar mijn nieuwsgierigheid.

Tja, ik begrijp het ook niet goed.
Volgens mij kan hij ook beter de cd's op mp3 zetten.

Maar met een gewone 5.1 kun je dit dus doen?

Dat kan wel, maar je zit met een probleem als je wilt mixen.
Jje kunt niet even makkelijk van de ene naar de andere switchen, zonder de andere te blijven horen en geloof mij, mixen met echte faders in je handen gaat veeeeeeel lekkerder dan op een beeldscherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan