muziek spelen wanneer er op button is geklikt

Status
Niet open voor verdere reacties.

timboiscool

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2008
Ik ben bezig met een site voor een vriend van me die moeite heeft met spelling.
En nu wou ik een soort dictee erop zetten ik weet al grotendeels hoe het moet maar....
ik wil ene button hebben die dan een mp3 afspeelt
a.u.b. geen quicktime

muziek streamen of gewoon 1 deuntje?

en wat gebruik je voor je website??

Ik gebruik html en php en css
gewoon een deuntje nog wat extra:

ik neem mezelf op wanneer ik bijvoorbeeld zeg meteriële en als je dan op de knop klik speelt hij mij af, ik gebruik wamp om te hosten en mp3 als bestand.

hallo

wat ik voornamelijk bedoelde is welke programma je hiervoor gebruikt
eventueel kun je zoeken naar een website builder kijken,
ja wat je in elk geval in moet stellen is dat je een button maakt die een actie inhoud
en het spraakopname haald uit de map die jij ook gebruikt voor het online zetten

dus eerst het geluid maken en dan kun je het instellen

hallo

wat ik voornamelijk bedoelde is welke programma je hiervoor gebruikt
eventueel kun je zoeken naar een website builder kijken,
ja wat je in elk geval in moet stellen is dat je een button maakt die een actie inhoud
en het spraakopname haald uit de map die jij ook gebruikt voor het online zetten

dus eerst het geluid maken en dan kun je het instellen

Maar als ik wamp gebruik kan ik geen online webeditor gebruiken en ik doe alles zelf dus met notepad++ en kan ik niet gewoon een oplossing krijgen?

ps: ik vindt dit dus niet echt handig D:

ja nouwja, ik heb de ervaring beter een vraag teveel dan te weinig
maar wat je dan kunt doen is: <embed src="bestandsnaam.mp3" width="100" height="50" /> dit natuurlijk aanpassen in je button..

dit staat tevens ook in deze site, en mocht je toch iets anders willen staat het daar denk ik ook wel:thumb:

Sinds je een specifiek iemand (?) wil targeten, kan je ook gaan voor het nieuwe HTML5 audio element. Dit is volledig scriptbaar, dus dat komt dan mooi uit. Bijvoorbeeld:

HTML:
<button onclick="playMuziekje('hallo.mp3');">hallo</button>
[js]var audioElem = new Audio();

function playMuziekje(bestand)
{
audioElem.pause();
audioElem.setAttribute('src', 'geluid/' + bestand);
audioElem.loadURL();
audioElem.play();
}[/js]

Deze code is niet werkend, maar het gaat om het idee (heb maar 1x eerder wat met audio gedaan, en het ging ongeveer zo. Maar je moet het zelf even opzoeken).

Ohja, mocht je voor een makkelijkere oplossing willen gaan, kies dan voor (ugh...) Flash. JWPlayer en met een simpel scriptje het aanroepen, dat werkt prachtig.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan