Muziek station.

• Onderwerp starter Onderwerp starter baws
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

baws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Hallo.

onze radio thuis is kapot daarom willen we een nieuw systeem,
we hebben een Acer Aspire Z3100 die we niet gebruiken en waar we alle muziek op hebben staan.
we hebben een bleurayspeler aan de televisie, die er dus ook aan gesloten moet zitten.
wat hebben we nodig,
we hebben een redelijk grote kamer zie indeling
de geluidsinstallatie moet ook aan de televisie kunnen worden gezet dat er alleen in het linker gedeelte van de woonkamer geluid is,
en er moet ook door de hele kamer geluid kunnen als we alleen muziek via de pc willen afspelen.
wat heb ik hiervoor nodig (minimaal aantal boxe, ander aparatuur).
het geluid moet van goede kwaliteit zijn dus geen trust boxjes oid.

we hebben geen budget ( het moet niet te gek worden natuurlijk)indeling.png

bewerking: op het plaatje staat rechts ook een pc het is geen prioriteit maar het zou mooi zijn als die ook aan het systeem gekoppeld kan worden en dat de audio dan alleen aan het rechter deel van de kamer is, dus links geluid van de tv en rechts van de pc. dit is geen vereiste.

Laatst bewerkt:
Dus wat heb je nu echt nodig? Wat moet het precies kunnen? Ik probeer iets wijzer te worden uit bovenstaande, maar om eerlijk te zijn: ik snap er geen zak van wat je nou precies bedoelt..

Als het om een pc gaat is een budget wel handig overigens, ik kan een pc samenstellen van 300 euro, maar ik kan er ook nog een 0 achter plakken als je wil...

we hebben dus een all in one pc waar alle muziek op staat, dis is dus eigenlijk de radio.
hier moet dus een geluidsinstallatie aan komen zodat we door de hele kamer muziek hebben.
verder moet deze installatie ook gebruikt worden op de televisie/blurayspeler
wat heb ik daarvoor nodig is de vraag wat voor boxen versterker? audio switch? enz

Iemand een idee?
willen dit in de vakantie realiseren.

hoeveel ben je bereid er aan te spenderen?
is dit alleen voor muziek of ook voor films?
dit is niet echt de juiste plek om dit te vragen wat jij wilt is een Surroundsound systeem of een music set
wij hebben hier 2 KEF Q500 speakers staan voor muziek aangesloten op een Onkyo versterker maar dat kost ook wat
je betaalt je namelijk blauw aan een set goede speakers (500 euro per stuk)
en dan mag je nog eens 400 euro besteden aan een goede versterker

maar dan heb je ook echt wat
wat betreft die computer als je goede kwaliteit wilt hebben dan heb je een dedicated geluidskaart nodig de Club3D Theatron Agrippa DTS 7.1 bijvoorbeeld

het kan ook voor veel minder maar dan is de kwaliteit ook een heel stuk slechter

Laatst bewerkt:
voor muziek en films.
we hebben een bleurayspeler aan de televisie, die er dus ook aan gesloten moet zitten.

de geluidsinstallatie moet ook aan de televisie kunnen worden gezet dat er alleen in het linker gedeelte van de woonkamer geluid is,

het hoeft niet persee het beste van het beste te zijn, gewoon goede kwaliteit is voldoende.
we hebben dus al een tv + blueray + een allin one pc waar alle muziek op staat.
wil max 2000 uitgeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan