Ik herinnner me dat ik dezelfde vraag gesteld heb in een Amerikaans forum, nu alweer zo'n 3-4 jaar geleden. Ik ben mijn vraag gaan opzoeken, en dit is het antwoord dat ik kreeg (ik heb een en ander voor alle duidelijkheid naar het NL vertaald). Opgelet, het gaat om PowerPoint 2000, maar wel Engelstalige versie.
-Importeer het geluidsbestand (mp3, mov, wav of wat dan ook) op de eerste slide van uw presentatie (Insert>Sound>Movies and Sounds>Sound from file)
-Om de opties voor het afspelen van dit geluid als achtergrondmuziek in te stellen, selecteer je het geluid door op het icoon te klikken.
-Kies dan, van het Slide Show menu de optie "Custom Animation".
-In het "Custom Animation" venster, zorg ervoor dat je geluidsbestand geselecteerd is (bij mij heet die "Media 2"), en kies je het tabblad "Multimedia Settings"
-Zorg dat "Play using animation order" checkbox aangevinkt is en bij "While Playing" de radiobutton "Continue slide show" gekozen is
-Bij "Stop playing" kies je tenslotte "After .... slides" (en je vult daar het aantal slides van je presentatie in)
-Je zou dan nog het probleem kunnen ondervinden dat de muziek korter is dan je eigenlijke voorstelling. Om dat op te lossen, dien je in hetzelfde venster op knop <More Options...> te klikken en bij "Play options" de checkbox "Loop until stopped" aan te vinken.
Zo, niet zo simpel, nietwaar? Hopelijk helpt dit je toch op weg. Sukses! :thumb: