Muziek uit een Windows Mail - emailtje halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pavanos

Verenigingslid
Lid geworden
29 dec 2003
Berichten
95
Hallo,
Bij Outlook Express kun je vrij eenvoudig de bij een bericht verstuurde (achtergrond) muziek, bv. WAV of Midi files, isoleren en deze vervolgens op je computer opslaan.
Maar hoe doe je dit nu in Windows Mail? Bij die emailclient kun je bijvoorbeeld ook niet naar de "Bron" van een bericht kijken en erin knutselen... Wie helpt ons op weg en maakt ons wijs?

Bij voorbaat dank,

Pa
 
Hoi,

Rechtsklikken op de bijlage en in het snelmenu voor 'Opslaan als...' kiezen .... :shocked:
 
Hoi,

Rechtsklikken op de bijlage en in het snelmenu voor 'Opslaan als...' kiezen .... :shocked:

Hallo Teun, bedankt voor je reactie, maar ik bedoel niet dat de muziek als bijlage bij een bericht is gevoegd en wordt meegestuurd, maar dat achtergrondmuziek ter illustratie (net als een webpagina met geluid) is opgemaakt.

Heb je misschien een ander idee? Het geluidsbestand moet dus eerst geïsolleerd worden / losgemaakt van de achtergrond.
Opnemen met een digitale recorder is een slechte optie vanwege het kwaliteitsverlies.

Groet van Pa
 
Je kunt wel in de "Bron" kijken en knutselen bij Windows Mail.

Nieuw bericht: Beeld > vinkje zetten bij "Bronbewerking"

Hoe je het geluid uit een mailtje isoleert weet ik zo niet, mocht ik weten hoe het moet dan post ik het hier.
 
John:
Dit heeft verder geen invloed op de 'zichtbaarheid' van ontvangen mails .....

Pavanos:
Het kan natuurlijk ook een in de mail verwerkte 'link' zijn naar een bestand op internet.
Om meer gegevens over de mail zichtbaar te maken:

Open de mail
menu: Bestand > Eigenschappen
tabblad 'Details'.
 
John:
Dit heeft verder geen invloed op de 'zichtbaarheid' van ontvangen mails .....

Pavanos:
Het kan natuurlijk ook een in de mail verwerkte 'link' zijn naar een bestand op internet.
Om meer gegevens over de mail zichtbaar te maken:

Open de mail
menu: Bestand > Eigenschappen
tabblad 'Details'.

Bij "Bestand > Eigenschappen > Details" staat niks over de inhoud van het mailtje.
Pavanos wil de HTML-code van het mailtje bekijken, dat is wel mogelijk bij Windows Mail.
 
Bij "Bestand > Eigenschappen > Details" staat niks over de inhoud van het mailtje.
Pavanos wil de HTML-code van het mailtje bekijken, dat is wel mogelijk bij Windows Mail.

Dag,
We kunnen hier nu wel een hele discussie beginnen, maar 'werken' doet dat natuurlijk niet.
Mogelijk kan je inderdaad de html-code zichtbaar maken van een ontvangen bericht, maar in elk geval niet op de door jou aangegeven manier.

Leg dan uit hoe dat wel te realiseren!
 
Hallo Teun, bedankt voor je reactie, maar ik bedoel niet dat de muziek als bijlage bij een bericht is gevoegd en wordt meegestuurd, maar dat achtergrondmuziek ter illustratie (net als een webpagina met geluid) is opgemaakt.

Heb je misschien een ander idee? Het geluidsbestand moet dus eerst geïsolleerd worden / losgemaakt van de achtergrond.
Opnemen met een digitale recorder is een slechte optie vanwege het kwaliteitsverlies.

Groet van Pa

Hoi,

- Open het bericht
- menu: Bestand > Opslaan als ....
- 'standaard' wordt gegeven .EML, laat dat zo.
- Open Kladblok
- Open het EML-bericht.

Je ziet het bericht nu in html-code. Wellicht dat je hieruit kunt opmaken waar de muziek 'zich bevindt' ... ;)
 
Dag,
We kunnen hier nu wel een hele discussie beginnen, maar 'werken' doet dat natuurlijk niet.
Mogelijk kan je inderdaad de html-code zichtbaar maken van een ontvangen bericht, maar in elk geval niet op de door jou aangegeven manier.

Leg dan uit hoe dat wel te realiseren!

Bij deze de uitleg: Nieuw bericht: Beeld > vinkje zetten bij "Bronbewerking"
Klik op het mailtje waarvan je de bron wil zien, klik op doorsturen.

Onderin zie je nu 3 tabbladen: Bewerken, Bron, Voorbeeld
 
John en Teun, erg bedankt voor jullie hulp en de gezellige discussie: het is gelukt!!
M'n vrouw kan net als vroeger in Outlook Express nu ook de muziek uit "mooie email" via Windows Mail halen en deze opslaan voor hergebruik.

Hieronder zal ik (voor eventueel gebruik door derden) de methode nog even compleet uitschrijven:
Je begint in Windows Mail met een Nieuw bericht en klikt op Beeld en zet een vinkje bij "Bronbewerking". Nu kun je het bericht sluiten.
Klik dan op het mailtje waarvan je de muziek zou willen opslaan en kies voor Doorsturen,
Vervolgens zie je onderin 3 tabbladen: Bewerken, Bron en Voorbeeld.
Klik op Bron en dan bovenaan in je menubalk op Opmaak, daar klik je op Tekst zonder opmaak.
En tenslotte klik je op Bestand > Bijlagen opslaan et voila: daar staat het muziekbestand (maar ook foto's of andere bestanden) klaar om opgeslagen te worden.

Nog eens mannen, bedankt voor jullie meedenken en de aanwijzingen en een hartelijke groet van

Pavanos
 
Pavanos, graag gedaan, fijn dat het gelukt is.

Jij bedankt voor je uitgebreide uitleg, daar is iedereen mee geholpen. :thumb:
 
Muziek uit mail van WLM halen

Weet iemand of het ook mogelijk om muziek uit mailtjes die met Windows Live mail verstuurd zijn te halen?
 
Weet iemand of het ook mogelijk om muziek uit mailtjes die met Windows Live mail verstuurd zijn te halen?

Hallo Moppie - 'k heb zelf geen enkele ervaring met (of behoefte aan) Windows Live Mail - maar ik heb wel even voor je bij het 'Windows Live Solutions Center' de zoekterm 'bron' ingevoerd en vond daar een vraag van iemand die sinds kort (voorheen blijkbaar wél) niet meer bij de bron kan. Klik even hier:
http://windowslivehelp.com/thread.aspx?threadid=2401abf2-e763-488b-b189-05ab00f7b06b en probeer het uit wat een ander geholpen heeft.
Succes ermee en de groeten van Pa
 
Hoi pa

Ik zou het ook nooit genomen hebben als ik het niet nodig had. Vroeger mailde ik gewoon met Outlook Expres en nu met W7 is dat Outlook geworden, maar helaas kan ik daar niet werken met mijn PsP scripten. Ik zit op een Paint Shop Pro groep en we mailen dus met zelfgemaakte scripts en die werken niet in Outlook. Ik was dus gedwongen om die WLM te nemen. Maar bedankt voor je reaktie en ik ga daar even kijken.
Groetjes
Marlies
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan