Muziek via netwerk beluisteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Darkbreed

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
Goedenmiddag mensen!
Ik ben op dit moment bezig met het maken van muziek op mijn pc (met cubase en zo)
En nou wil ik de muziek die ik op de "huiskamer-pc" via cubase maak en afspeel , ook graag tegelijk horen op de "studio-pc" die één verdieping hoger staat en die is verbonden met deze pc via een netwerk.
Mijn vraag is dus.....is het mogelijk om dat audio-signaal rechtstreeks door te sturen via de netwerkkabel naar die andere pc?
En zo ja , hoe doe ik dat?

b.v.d.

Ja, dat kan, daar zijn meerdere [gratis] stukken software voor te vinden [bij Real en shoutcast onder andere]... maar.... houdt wel rekening met een "vertraging" van soms wel meer dan een seconde [het signaal moet gecodeerd worden, verzonden worden, gedecodeerd worden...] tussen het geluid "beneden" en "boven"......

Wat bedoel je precies?
Moet ik dan "realplayer" instaleren , en vervolgens het muziekbestand waarmee ik in "cubase" bezig ben , omzetten in een wav-bestand en deze vervolgens afspelen met realplayer zodat ik dit ook kan beluisteren op die andere pc?
(want in dat geval is dat wat overbodig , aangezien ik de cubase-bestanden gewoon om kan zetten in wav-bestanden en deze vervolgens naar die andere pc kan uploaden om ze daar te beluisteren met "winamp")

Maar wat ik eigenlijk wil , is de muziek die op dit moment op mijn huiskamer-pc draait (in cubase dus) ook kan horen op die pc die boven staat!

mischien heb ik het niet helemaal begrepen :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan