muziek voor feestje

Status
Niet open voor verdere reacties.

annemarie7

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2004
Hallo,

binnenkort is er een feestje in de familie maar ipv een dj te nemen, wil ik zelf zorgen voor de muziek.
We kennen iemand met goede boxen dus dacht ik om deze te verbinden met een laptop met hierin een usb stick met de gewenste (achtergrond)muziek.
Ik wil hiervoor een selectie maken uit mijn muzieknummers , deze in mekaar laten overvloeien en op stick zetten en zo te zorgen voor enkele uren non-stop muziek.
Ik weet echter niet goed hoe ik dit in de praktijk moet brengen, ik heb al geprobeerd met Audacity maar dit lijkt me een immens werk; misschien komt dit omdat ik niet exact weet hoe ik hier moet mee werken.
Zijn er andere eenvoudige manieren om dit te realiseren?

Bedankt

Je kan de losse nummers afspelen met winamp met een plug-in, die kan de volgende tracks netjes laten overvloeien.
Advies, maak dan wel eerst een playlist van al die tracks, dan heb je ook de juiste volgorde van de af te spelen tracks.

Heb je niet eens een plugin voor nodig. Heb je de laptop die wordt gebruikt al in bezit? Het gaat er even om welk programma op die laptop staat om muziek af te spelen. Winamp is inderdaad erg makkelijk. VLC kan ook, of gewoon Windows Media Player, iTunes, etc. etc.

Je maakt je selectie, en zet die nummers op een USB stick. Dan ga je in Windows naar die USB stick, selecteer je die nummers en sleep je ze naar je muziek speel programma. (eventueel kun je ook via de Rechter muis kiezen voor "openen met" - en dan je muziek-speel programma selecteren).

Als je nummers zichtbaar zijn in dat programma, kies je een functie als "afspeellijst" of "playlist" - opslaan. Hier geef je een naam aan. Als lokatie voor die afspeellijst kies je de USB stick.
Bij je feestje steek je de USB stick in, en navigeer je naar de afspeellijst. Die speel je af met je programma, en that's it!
Of muziek overvloeit of niet kun je meestal in de instellingen van je muziekspeel programma aanzetten. Dat wordt wel eens "crossfade" genoemd, en je kunt de duur aangeven. 5 seconden is meestal okee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan