Muziek wordt niet afgespeeld bij ontvangst mail in outlook 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

RMHighwood

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mei 2014
Goedemiddag,

Ik maak 'versierde mails' via het programma Paint Shop Pro, die ik vervolgens verzend inclusief muziek.

Aangezien ik lid ben van een club ontvang ik ook deze mails van de clubleden.

In Windows Live ontving ik deze mails en werd de muziek meteen afgespeeld.

Nu ben ik sinds kort overgestapt op Outlook 2013, en ontvang ik deze mails met de muziek als bijlage, maar er wordt geen muziek afgespeeld.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Mvg,

RM

Je gebruikt zeker windows 8 toch ?? omdat heb gehort dat die meest bij W8 gebeurt :(
=======
Probeer maar volgende :

Citaat van een ander Engl Microsoft forum :

hoop ik dat leesbaar kan zijn ( ? :o ) grof vertaald is ..

Klik op Start / recht' zie je Standaardprogramma's / Links klik op Windows Media Player / Onderaan klik op Stel dit programma als standaard instellen .

Ga terug naar Outlook ( niet nodig opnieuw op te starten ! ) en selecteer maar een bericht dat een Wav-bestand als bijlage heeft,selecteer bijlage en indien gewenst verwijder
vinkje ( dit zal ''prewiev''beschikbaar te maken meteen ..

Na deze stappen zal zetten Windows Media Player naar de standaard app. voor alle bestandtypes dat die ondersteund ..

Dit probleem van jou komt omdat standaard Windows 8 maakt gebruik van de toepassing muziek om mediabestanden af te spelen, en de muziek-app. werkt niet in desktop modus ( waar ook Outlook loopt ! ) ..

Laatst bewerkt:
Hoi Royonix,

Bedankt voor je antwoord.

Ik gebruik Windows 7, maar heb in ieder geval wel Windows Media Player ingesteld als standaard. Daarna bij het aanklikken van een WAV-bestand kon ik het vinkje weghalen bij 'niet te vertrouwen bestand.

Als er nu een mail met muziek binnenkomt kan ik wel op het als bijlage gestuurde WAV-bestandje klikken en dan opent een kleine Windows Media Player om de muziek af te spelen. Dit gebeurt alleen niet automatisch, zoals het in Windows Live Mail wel deedt. Weet jij of iemand hier nog een oplossing voor?

Mvg,

RM

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan