muziekspeler

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soldaatje

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2009
Is het mogelijk om een embed code zodanig in elkaar te zetten dat het niet gewijzigd kan worden door een ander? Dat als mensen bijvoorbeeld een embed code van een muziek dat op mijn site staat op hun website plaatsen en bijvoorbeeld widht of hight aanpassen dat zij een afbeelding zien staan of dat de mp3speler niet werkt / mp3 niet afspeelt?

en of je op de 1 of ander manier kunt zorgen dat er zo min mogelijk dataverkeer verbruikt wordt?

Laatst bewerkt:
Hoi Soldaatje,
Hier een reactie van iemand die de Vredesbeweging een warm hart toedraagt. ;)
Als ik het goed heb (anders moet ik maar gecorrigeerd worden), bestaat een embed-code uit twee onderdelen:
  1. het onderdeel waarin een player wordt opgeroepen (en alles aan css e.d. daaromheen), en
  2. de link naar het mp3-bestand zelf dat afgespeeld moet worden.
Nu staat onderdeel 1 altijd op de webpagina van degeen die de embed-code van je overneemt. En die kan daar dus van alles aan veranderen, daaraan valt niet te ontkomen. De hele layout kan veranderd worden, en ook eventueel de parameters.
  • Als je een embed-code aanbiedt, staat daar de vindplaats van de mp3 in. Iemand kan daar zelf een embed-constructie bij maken, waarmee hij/zij er zelfs ook een heel andere player in zou kunnen monteren.
Het antwoord op je eerste vraag is dus: het lijkt me onmogelijk een niet-te-wijzigen embed code te maken.
Je zou het wel een stapje lastiger kunnen maken, bijvoorbeeld door niet rechtstreeks een embed-code aan te bioeden, maar een iframe-code (die dan verwijst naar een pagina op jouw site waar de player in ge-embed is). Behalve de nadelen van een <iframe> (wellicht in een aantal gevallen onbruikbaar wegens de pagina-opbouw van degeen die het wil plaatsen, enz.) is het geen echte oplossing. Wie in jouw pagina gaat kijken, kan altijd de mp3 vinden er er zelf mee doen wat hij/zij wil.

Dan het dataverkeer. Om dat zo min mogelijk te krijgen, zou je eens op zoek kunnen gaan naar een website waar je gratis mp3's op kunt stallen. Dan geef je in je embed-code de link daarnaartoe, en ben jij van alle dataverkeer af. :)

Of de ultieme oplossing: geen mp3 op je site zetten. :D

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Hallo Csshunter,

ik heb het ook op een andere website gevraagd en daar wordt verteld dat er wel zoiets mogelijk is. Een core.php bestand die gecontroleerd wordt voordat de mp3 echt afgespeeld wordt of javascript waarbij je het de gebruikers moeilijker maakt de code te wijzigen etc.

Nou...

Je kan een php bestand maken dat checked of het huidige domein (waar je het vanaf aanroept) jou domein is, zo niet, retourneer geen mp3. Anders wel.

Echter, zoals csshunter al zei, het is onmogelijk om het 100% te beveiligen. Als je je user iets laat zien of horen via het web, betekent dat dat een kopie lokaal is opgeslagen door de browser. Dit geld ook voor Javascript, html en CSS.

Je kan het de gebruikers zoals je zelf al zei wel moeilijk maken... maar als iemand het echt wilt 'hebben', stelen ze het toch wel. Niet moeilijk over doen, er is zoiets als copyright.

:thumb:

Het gaat mij er met name om dat er niks aan de hoogte/breedte van de muziekspeler gewijzigd wordt omdat ik een design wil waarop mijn sitenaam staat (dus gratis reclame), als hoogte/breedte op 0 dan zie je de muziekspeler niet dus geen reclame en dat wil ik niet. En het is belangrijk voor mij dat het automatisch moet afspelen zonder dat je op play hoeft te klikken.

Want het kan zo zijn dat niet de gebruikers het aanpassen maar bijv. de eigenaar van die website waardoor ik er niks aan heb. Daarom wil ik het beveiligd hebben zodat ik zeker weet dat de hoogte/breedte niet veranderd en dat de mp3 automatisch afgespeeld wordt.

Met behulp van een controle wil ik dus:
is de code gelijk aan de code op mijn website? Dan zichtbaar en afspelen.
is de code niet gelijk aan de code op mijn website? Dan een melding geven o.i.d die niet door de gebruiker aan te passen of verwijderen is/zijn.

met hotlinken kun je bijv. ook een afbeelding plaatsen, als iemand jouw img, mp3 o.i.d op zijn website plaatst dan krijgt iedereen hetgeen te zien dat jij hebt geplaatst tegen anti hotlink. Zoiets wil ik dus voor als de embed code gewijzigd wordt door wie dan ook.

Laatst bewerkt:
Hoi Soldaatje,
Als zoiets zou kunnen, blijft er helaas nog steeds een volgens mij onoplosbaar probleem.
  • Stel ik heb een mooie mp3 met player en al op mijn site.
  • Iemand hoort mijn mp3'tje en denkt "da's leuk, die wil ik ook op m'n site. Maar niet met die player van CSShunter, en zeker niet met z'n reclame."
  • Dan merkt ie dat ik een of andere check tegen hotlinken van het mp3'tje heb ingebouwd.
  • Dan wordt ie des te hardnekkiger, download gewoon het mp3'tje + upload het bij hem/haar op de site + bakt er al/niet een player omheen ... en daar sta ik dan.
  • En als die iemand slim is, geeft ie het mp3'tje ook een andere naam - dan kom ik er niet eens achter dat mijn mooie mp3 vriendelijk gejat is. :shocked:
Want zoals gezegd: zodra ik iets kan horen of zien via m'n browser, heb ik het in principe te pakken. En ook streaming media kan je met div. programma's lustig aftappen en zelf opslaan + verder gebruiken. Klankentappers en video-tappers zijn er in alle soorten en maten: het web is vogelvrij wat dat betreft. Behalve het copyright; als dat aantoonbaar bij jou ligt, sta je sterk - maar het initiatief moet dan wel van jou uit komen, en je moet het dus wel eerst weten dat iemand iets zonder toestemming overneemt voor publiekelijk gebruik. Plus eventuele toestanden als die iemand's WhoIs niet te krijgen is wegens doorgelinkte site's en dat soort dingen.

Kortom: heel prettig, maar ook heel lastig, dat internet.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hoi,

De mp3's zullen ook te downloaden zijn (het gaat om zelfgemaakte mp3's dus legaal).
Het zijn mp3's die op internet via de website van deze mensen te downloaden zijn (pas te beluisteren na het downloaden)

Maar er zijn websites waar je een embedcode kunt plaatsen op je profiel etc. voor die mensen wil ik het makkelijker maken om ook de embedcode erbij te zetten zodat deze te kopieren en plakken is op hun profiel of eigen website (en geen wijzigingen in aan laten brengen).

Reclame is enkel sitenaam.extentie in de design van de mp3-speler meer niet, zo krijg ik meer bezoekers etc.

Hoi Soldaatje,
Als zoiets zou kunnen, blijft er helaas nog steeds een volgens mij onoplosbaar probleem.
  • Stel ik heb een mooie mp3 met player en al op mijn site.
  • Iemand hoort mijn mp3'tje en denkt "da's leuk, die wil ik ook op m'n site. Maar niet met die player van CSShunter, en zeker niet met z'n reclame."
  • Dan merkt ie dat ik een of andere check tegen hotlinken van het mp3'tje heb ingebouwd.
  • Dan wordt ie des te hardnekkiger, download gewoon het mp3'tje + upload het bij hem/haar op de site + bakt er al/niet een player omheen ... en daar sta ik dan.
  • En als die iemand slim is, geeft ie het mp3'tje ook een andere naam - dan kom ik er niet eens achter dat mijn mooie mp3 vriendelijk gejat is. :shocked:
Want zoals gezegd: zodra ik iets kan horen of zien via m'n browser, heb ik het in principe te pakken. En ook streaming media kan je met div. programma's lustig aftappen en zelf opslaan + verder gebruiken. Klankentappers en video-tappers zijn er in alle soorten en maten: het web is vogelvrij wat dat betreft. Behalve het copyright; als dat aantoonbaar bij jou ligt, sta je sterk - maar het initiatief moet dan wel van jou uit komen, en je moet het dus wel eerst weten dat iemand iets zonder toestemming overneemt voor publiekelijk gebruik. Plus eventuele toestanden als die iemand's WhoIs niet te krijgen is wegens doorgelinkte site's en dat soort dingen.

Kortom: heel prettig, maar ook heel lastig, dat internet.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Aha,
Maar is het dan niet veel eenvoudiger om in plaats van een embed-code beschikbaar te stellen, een iframe-code aan te bieden?
Die kan simpel zijn, en al je player-embedding blijft dan bij jou op een pagina.
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan