Hoi Soldaatje,
Als zoiets zou kunnen, blijft er helaas nog steeds een volgens mij onoplosbaar probleem.
- Stel ik heb een mooie mp3 met player en al op mijn site.
- Iemand hoort mijn mp3'tje en denkt "da's leuk, die wil ik ook op m'n site. Maar niet met die player van CSShunter, en zeker niet met z'n reclame."
- Dan merkt ie dat ik een of andere check tegen hotlinken van het mp3'tje heb ingebouwd.
- Dan wordt ie des te hardnekkiger, download gewoon het mp3'tje + upload het bij hem/haar op de site + bakt er al/niet een player omheen ... en daar sta ik dan.
- En als die iemand slim is, geeft ie het mp3'tje ook een andere naam - dan kom ik er niet eens achter dat mijn mooie mp3 vriendelijk gejat is. :shocked:
Want zoals gezegd: zodra ik iets kan horen of zien via m'n browser, heb ik het in principe te pakken. En ook streaming media kan je met div. programma's lustig aftappen en zelf opslaan + verder gebruiken. Klankentappers en video-tappers zijn er in alle soorten en maten: het web is vogelvrij wat dat betreft. Behalve het copyright; als dat aantoonbaar bij jou ligt, sta je sterk - maar het initiatief moet dan wel van jou uit komen, en je moet het dus wel eerst weten dat iemand iets zonder toestemming overneemt voor publiekelijk gebruik. Plus eventuele toestanden als die iemand's WhoIs niet te krijgen is wegens doorgelinkte site's en dat soort dingen.
Kortom: heel prettig, maar ook heel lastig, dat internet.
Met vriendelijke groet,
CSShunter