MWF2 spelen zonder steam?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ewf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ewf

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2010
Ik heb een gebruikt DVD spel COD MWF2 gekocht, uiteraard origineel met code etc.

Maar ik kan het spel niet spelen, bij het installeren moet ik een steamaccount aanmaken. Toen ik een steamaccount had aangemaakt en de code intoetste, kreeg ik een melding dat het spel al geactiveerd was of zo.

K'snap het niet, een origineel spel en kan het niet spelen? Ook niet solo kan ik het spelen omdat ik daarvoor het spel ook via steam moet spelen, volgens mij?

Ik kon zo snel geen vergelijkbaar topic vinden, dus als ik elders moet zoeken dan graag ff een tip.

Alvast bedankt !:thumb:

Je hebt Steam nodig om zowel single player als multiplayer te spelen.
De code hoort echter nog niet gebruikt te zijn, even contact opnemen met de winkel waar je hem gekocht hebt en anders Infinity Ward ;)

Good luck

Je hebt Steam nodig om zowel single player als multiplayer te spelen.
De code hoort echter nog niet gebruikt te zijn, even contact opnemen met de winkel waar je hem gekocht hebt en anders Infinity Ward ;)

Good luck

Bedankt...het spel dat ik heb gekocht is weliswaar origineel maar gebruikt/ tweedehands, dus waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar het spel via/ op steam geregistreerd/geactiveerd of hoe je dat noemt.
Ik heb uiteraard net ook de vorige eigenaar gemaild maar wat als deze niets laat horen of het niet weet?

you have officially been scammed...

een code is op 1 account geldig, je zou daarvoor zijn accountgegevens moeten hebben, maar grote kans dat hij er meerdere spellen op heeft staan en/of het niet meer wil afgeven.

1. via de bank je geld terugroepen
2. via de site waar je het gekocht hebt rapporteren
3. eventuele persoonlijke gegevens achterhalen zodat je bij hem op de stoep kunt staan

heb zelf ook een handig trucje uitgehaald met COD waardoor ik hem gratis kan spelen, was Infinity Ward te slim af en nee ik ga niet vertellen hoe, maar wees gerust: niemand heeft onder die van mij geleden in tegenstelling tot jou

mooi is dat

:shocked:Koop je een origineel spel met key etc, moet je nu ook nog op afstand zien te weten of er een steamaccount bij hoort,,,,

daarom moet je ook nooit zo maar wat kopen en zeker niet 2e hands!
dat is gewoon vragen om problemen!

ik heb mensen wel eens een spel zien bestellen en vervolgens een kopietje in de envelop vonden.
ik heb de stappen uitgelegd die je kunt doen en verder kan ik gewoon zeggen dat het dom was en je het nooit meer moet doen

??

Dus een origineel spel maar dan gebruikt kopen is dus dom....schiet mij maar lek.:eek:
Dit is geen kopiespel maar gewoon een spel in het juiste doosje met de juiste codes etc..

Vaker gedaan: dit gaat jaren prima maar nu de spelmaker heeft besloten dat er nog een extra account moet worden gemaakt waardoor de leverancier zeker weet dat het spel maar door 1 persoon kan worden gebruikt en niet kan worden verkocht, is pas klantonvriendelijk.
Goede marketing maar slechte klantenbinding. En zoals altijd vluchten sommigen dan naar minder legale praktijken om dit te omzeilen.

Nouja ik kwam het per toeval tegen. Waaschijnlijk moesten ze zelf ook nog aan het concept wennen van 1 code per account.
Ik had geklaagd over de vele hackers in het spel en het gebrek aan dedicated servers, ik krijg een leuke mail terug waarop staat dat ik het spel terug mag brengen. Ik mijn 50 euro teruggekregen, maar de code staat nog aan mijn account gekoppeld waar ze niet meer aan mogen komen (dat account is van mij)
Foutje bedankt :)

en nou heb ik toch verteld hoe, dus als mensen dit lezen kan Infinity Ward een ware emailbom ontvangen. Achja, moeten ze ook maar beter hun best doen :)

Zo lastig is het niet hoor.

Het spel heeft een key, die key is door de vorige eigenaar al gebruikt. Met als gevolg dat jij deze nu dus niet meer kan gebruiken. En dat is dus om doorverkopen en/of kopieren tegen te gaan.

Het is namelijk illegaal een spel gebruikt door te verkopen.

En de laatste jaren word de beveiliging dus steeds beter.

Een 2de hands spel kopen is gewoon goed te doen hoor.
Aleen geen spel met STEAM.

Steam zuigt en koppelt de serial aan een steam account.
Mocht je account ook gekraakt zijn, ben je dus ook je spellen kwijt.

Der is altijd wel een crack voor :) maar dat is alleen bij een single player ipv multi.
Of gewoon de koper contacteren en z'n steam gegevens zien te krijgen.

Kijk dat ik evt. het spel niet via een steamaccount zou kunnen spelen, is tot daar aan toe.
Maar dat ik het spel zelfs niet solo, dus offline kan spelen is wel heel erg.

Bedankt voor de tips overigen !

slotje

Ik heb het spel inmiddels teruggestuurd naar de verkoper, geld terug en probleem opgelost. Dat wil zeggen, ik heb geen probleem meer, maar raar blijft deze manier wel....

Allen bedankt voor de reacties !!

Slotje is niet nodig er wordt immers niks verkeerds gedaan. Je kan wel de status van de topic op "Opgelost" zetten in je eerste bericht.

Er is wel een soort 2e Server, AlterIWNet, ik heb geprobeerd omdat een maat van me het speelt maar er zijn veel hackers en modded servers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan