Mxtream met router probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lukev3

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2001
Berichten
561
Hallo,

Een vriendin van me heeft 1 computer met mxtream verbinding, dit werkt allemaal prima maar als ik er een sitecom DC-214 router tussen zet heb ik geen internet meer. Het is de bedoeling dat die computer (winxp) en een laptop (winxp) op internet kunnen komen. Ik heb de kabel uit het modem in de wan ingang van de router gedaan en de computer op de 1ste en de laptop op de 2de ingang. Ik kom ook niet in het setup-menu van de router dus het gaat al fout tussen de comp en de router :confused:

Wat doe ik fout?

Groeten Luke
 
Laatst bewerkt:
Je zult eerst de modem moeten aanpassen. Op de site van KPN vind je onder ADSL een ini bestand dat je in de modem kunt laden (zie handleiding op die site).

In de router kun je dan een PPTP verbinding via de modem opbouwen, vergeet niet de DNS-adressen van je provider in te vullen bij het DHCP gedeelte.
 
Van router naar computer wel de juiste kabel gebruikt.
eerst met 1 pc het zaakje aan het draaien maken dan pas tweede pc aansluiten.
maar waarschijnlijk gaat het fout tussen jou modem en router, waarschijnlijkzijn dit twee routers .
Zal wel een speedtouch modem zijn. (dit is ook een router)
 
Waarom kun je die niet als router gebruiken? Ik heb nooit anders gedaan, welke speedtouch heb je? Er zijn er nogal wat.

De speedtouch home moet eerst "getweaked" worden, de speedtouch 510(i) zijn standaard al routers. Heb je een 510 met slechts één uitgang, dan kun je daar een switch tussen hangen.
 
Kans is groot dat het om een 510 variant gaat en dat er dan 2 routers achter elkaar hangen.
 
Inderdaad, daarom is dat INI bestandje gemaakt. Dan stel je de 510 in als modem. Werkt hier, icm met een Linksys perfect.
 
Staat gewoon bij de downloads onder "ADSL". Misschien iets langer dan 'ff' zoeken ;)
 
Kijk anders eens even of het bestandje ook op je cd staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan