My book harde schijf kan ik niet veilig verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

charl777

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2009
Ik heb twee externe harde schijven van WD My Book. Maar iedere keer als deze is aangesloten op de pc, kan ik hem niet veilig verwijderen (bij beide harde schijven is dit het geval).
De harde schijf is niet in gebruik. Er wordt niks meer weggeschreven, ook als ik lang wacht lukt het niet.

Wa doe ik toch verkeerd en hoeveel kwaad kan het dat ik ze er nu een paar keer heb uitgetrokken?

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen!

Oh sorry vergeten te vermelden.

Windows 7 Home premium
SP1. 64 bits besturigssysteem

Als je Windows 10 gebruikt dan kan je hier makkelijk vinden.

Hardware veilig verwijderen.jpg

In Windows 7 ga je naar Werkbalk, Eigenschappen, tabblad > aanpassen, Hardware veilig verwijderen aanvinken.
Succes...

Ik heb wel het pictogram in de werkbank staan om hardware veilig te verwijderen, ik zie dan ook het my book wel staan.

Of bedoel je dat niet? Want als ik doe wat jij zegt staat bij Hardware veilig verwijderen en media uitwerpen: Picotgram en meldingen weergeven.

Maar als ik op pictogram klik en dan op My Book krijg ik altijd de melding: het apparaat is momenteel in gebruik...

Terwijl ik alles heb afgesloten, alle schermen, etc.

Laatst bewerkt:
Kan (mogelijk) aan (het realtime scangedeelte van) je anti-virus software liggen. Zet die eens (tijdelijk) uit en probeer het opnieuw. Werkt het dan wel, dan zou je kunnen overwegen een uitzondering in de Realtime scanner aan te brengen, dat die de hele schijfletter van de externe harde schijf/schijven niet scant.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan