My Book World Edition 500GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

E.Pelgrom

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2000
Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van de : Western Digital My Book World Edition 500GB Netwerk HDD en heb daar een paar vragen over aan medegebruikers hiervan.

Ik had mij al een beetje verdiept in deze externe HDD en heb dus op aanraden afgezien van het installeren van MIonet en het bijgeleverde Back up programma.
Mijn opzet is gewoon een Backup te maken en die van alle pc`s te kunnen benaderen

Als ik naar mijn Shared Storage Manager gaat dan kan je inloggen met admin en het bijbehorende password
Ik heb ondertussen een ander paswoord genomen,wel admin gehouden.
Het inloggen met beiden werkt goed op alle pc`s.

1)
Zo heb ik ook bij FileSharing een andere username aangemaakt met paswoord.
Nu wil ik een gedeelde folder aanmaken en als ik die op none acces zet
dan komt de folder op slot te staan maar kan geen toegang vinden met het aangemaakte paswoord en username.
Ik heb al van alles geprobeerd?in de handleiding staat verder ook niet meer hierover.

2)
Bij het tabblad Drive Management horen 3 opties te staan nl:

Change Drive Type
Format New Internal Drive
Safely Remove USB Drive.

Alleen Safely Remove USB Drive is bij mij beschikbaar

Kunnen jullie mij met deze vragen helpen

Bij voorbaat dank

Eric

vraag 1 hoe heb je hem aangesloten?
op usb of via netwerk?
als je hem via netwerk hebt aangesloten is vraag 2 opgelost!
als ie via netwerk aangesloten zit hoef je geen usb aan te sluiten, en is dus ook die optie verdwenen.

met die mappen werkt een beetje vaag vind ik zelf.
ik heb via de interne website verschillende mappen aangemaakt onder 1 gebruiker
en die computer de map toegewezen.
je kan op de een of andere manier niet met twee gebruikers in 1 map.

maar nonacces zou betekenen dat er niemand in mag, dus je zult een andere optie moeten nemen.
ik dacht dat je 3 opties had ?

op usb of via netwerk?
als ie via netwerk aangesloten zit hoef je geen usb aan te sluiten, en is dus ook die optie verdwenen.

Ik heb hem via netwerk aangesloten, maar dan lijkt mij juist dat je de optie safely remove USB drive niet in de optielijst aantreft want ik heb hem niet als USB drive aangesloten.
Het lijkt mij juist dat je hem in een netwerk een Partitie kan geven en dat is dus die optie 1die ik mis.Je zou hem ook toch moeten kunnen formateren en waarom zou die optie alleen gelden voor een USB drive

Ik kan door de shared folders op Full acces te zetten inderdaad toegang vinden maar ben benieuwd wat je voor een password moet gebruiken om er in te komen als je hem op none zet.Dit betekent je kan wel een shared folder aanmaken die je op slot kan zetten maar zelf niet in kan komen

op usb of via netwerk?

met die mappen werkt een beetje vaag vind ik zelf.
ik heb via de interne website verschillende mappen aangemaakt onder 1 gebruiker
en die computer de map toegewezen.
je kan op de een of andere manier niet met twee gebruikers in 1 map.

maar nonacces zou betekenen dat er niemand in mag, dus je zult een andere optie moeten nemen.
ik dacht dat je 3 opties had ?

Je kan deze NAS niet via USB aan je PC hangen, de aansluiting kan alleen gebruikt worden om een andere externe HDD eraan te hangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan