My net watchman

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ricky.v.d

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2004
Heeft er iemand ervaring met myNetWatchman.
Deze zou pogingen (log files) automatisch doorsturen naar providers.

1. Ik ken het programma niet, maar ik ga wel even kijken.
2. Welke pogingen?
3. Wat is je concrete vraag?

My netwatchman zou pogingen tot inbraak (poortscans) die worden tegengehouden automatisch doorsturen naar de providers.

Doch is dit een betrouwbaar programma of zet dit zelf ook een achterdeurtje open?

http://www.mynetwatchman.com/

Ik heb net gekeken, en ik heb er een beetje een slecht gevoel aan over gehouden. Ik weet niet of dat klopt, maar alleen al het feit dat je je logs (waarschijnlijk met gegevens van jou erin) naar die gasten moet sturen, maakt je al een beetje argwanend.

De log files van oa zonealarm geeft enkel de pogingen weer, ik denk niet dat hierin persoonlijke gegevens bijstaan.

dit is enkel, de datum met uur het ip adres van diegene die een poging onderneemt om in je computer te zitten, welke poosrtscan er is uitgevoerd, eventueel welk program een deurtje heeft opengezet oa kazaa, en het doel ip.

Dan weet ik het verder ook niet.

Je kan het altijd proberen als je dat perse wilt, maar zelf zou ik het niet zo snel doen. Het uitzoeken van de provider van de dader dat kan je zelf ook met niet al teveel moeite doen, door middel van een whois.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan