My old disk structure

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rony_Balony

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2002
Ik heb het hele forum doorzocht maar vond hier niets over, dus maar even opnieuw gevraagd !

Na het installeren van Vista en het opnieuw opzetten van XP ( Vista kon niet draaien op mijn PC vanwege diverse oude drivers en hardware) is er een directory gemaakt met "my old disk structure" nu wil ik deze map verwijderen maar dat lukt niet ( is wel 6 GB groot)
Het lukt ook niet in veilige modus en niet in ,shredder ,tuneupshredder en unlocker heb dus wel al dingen geprobeerd maar helaas het lukt mij niet , wie heeft de oplossing ???

Ook gegoogled maar hier ook niet direct een oplossing gevonden .....

Zeker weten dat je de inhoud niet meer nodig hebt? Dan zorgen dat je opstart in Dos met b.v. een opstartfloppy (niet via de dos-prompt in Windows!), dan ga je naar de betreffende schijf waar de map opstaat (b.v. C: enter) dan kun je met het commando rd schijf\mapnaam de map verwijderen.
Als de map test heet en op de C schijf staat kun je dus het volgende invoeren in dos:
rd c:\test

Ok moet ik eerst een floppy hebben met dos erop ?? hoe krijg ik dit snel voor elkaar ?

Bedank voor de reactie's

*klik* even op je harde schijf plaatsen, lege floppy in de A drive stoppen en dubbekklikken op het zojuist gedownloade bestand. Er wordt dan een opstartfloppy gemaakt. Die kun je vervolgens gebruiken om in Dos te komen (wel boot-volgorde wijzigen zodat de floppy als eerste wordt aangesproken bij het starten van je pc)

Lijkt mij dat je geen eigenaar bent van de map, en er dus niets mag weggooien.

Kijk hier

Natuurlijk gaat het bij jou niet over een hele schijf, maar alleen een map, dus even op de juiste manier aanpakken ajb (=eigenaar worden van een map ipv. een hele schijf).

Instructies zijn verder gelijk.

Tijs.

waarschijnlijk heeft hij xp met een recovery cd weergezet
deze recovery maakt dan een map aan waar zijn vorige xp inzit voor geval je nog iets van nodig heb

ronny heb je eerst je vista geformateerd of gewoon met recovery cd xp er weer opgezet

Heb de schijf niet geformatteerd en xp opnieuw over Vista geplaatst, toen is de map ook aangemaakt , had inderdaad ook eerst moeten formatteren maar ja, als je alles van te voren weet he !
Ben nu met Killbox bezig het programma is aan het verwijderen maar ook een backup aan het maken ...... ik wacht ff af.

*klik* even op je harde schijf plaatsen, lege floppy in de A drive stoppen en dubbekklikken op het zojuist gedownloade bestand. Er wordt dan een opstartfloppy gemaakt. Die kun je vervolgens gebruiken om in Dos te komen (wel boot-volgorde wijzigen zodat de floppy als eerste wordt aangesproken bij het starten van je pc)

Heb ik 2x gedaan en de eerste keer herkende dos geen c schijf, tweede keer opgestart zonder ondersteuning cdrom, naar de c schijf dir opgevraagd maar geen mapjes, enkel de files die van de floppy afkomstig zijn

Met killbox gaat hij wel een backup maken en die kun je vervolgens wel verwijderen maar voordat killbox klaar is geeft hij een melding van "kan de map niet verwijderen" en hij stopt ermee met als gevold dat ik nog eens 5 GB kwijt ben pffffffff ga even uitzoeken waar dat is gebleven

de keren dat ik nodig had
vinkte ik delete on reboot aan

Doet het niet ik raak niets kwijt met killbox jammer maar helaas .... iemand anders nog een suggestie > ?

Natuurlijk hebben we dat, namelijk je reeds eerder aangerijkt: hier

Tijs.

Sorry Tijs,
Even niet bij stilgestaan, ik ben eerst iets anders wezen doen nl: naar veilige modus ingelogd als administrator en toen met tuneup shredder deze map bijna helemaal kunnen verwijderen in ieder geval gekrompen van bijna 8 GB naar bijna 3 MB en nu de rest nog kwijt zien te raken, dit probeer ik op jou manier nu.
En nog bedankt voor je aanhoudende actie thnx

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan