Mybook Essentials probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ehsan

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2007
Ik heb onlangs een mybook essentials edition 320GB gekocht. IK heb hem gelijk geformateerd tot NTFC. Toen had ik nog vista als besturingssysteem. De schijf werkte topie. Maar ik walgde van vista dus wilde ik weer terug naar xp. Ik verplaatste mijn bestanden op de WD Mybook en herinstalleerde mijn windows tot XP (+sp2 en up to date).
IK sluit mijn wd mybook aan, en kopieer paar bestanden weer in mij nieuwe windows. De rest liet ik staan voor volgende dag. Paar dagen later besloot ik om mijn documenten van de Mybook te verplaatsen, maar opeens kreeg ik een error: Bestand beschadigd en onleesbaar. . Dit kreeg ik als ik op een map klikte (in MYbook) of het wilde verplaatsen of kopieren. Ik kan wel paar mappen openen en kopieren en sommige weer niet, De meeste mappen zijn zichtbaar als 0bytes(leeg dus) mappen en tonen de error message. Ik sloot de Mybook op een ander pc en nog steeds kan ik de mappen en bestanden niet verplaatsen: Bestand beschadigd en onleesbaar. .
Verder start mijn windows na minuut of 5 met de mybook aangesloten, normaal na paar tellen. Echt vaag is ook dat soms de schijf er niet herkend wordt en als ik met verkenner tog de station wil binnenkomen krijg ik een error: J:\ is niet toegankelijk, kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O apparaat
Heb chkdsk x/f/r geprobeert, maar in de 4de stap van de 5 ergens bij 12 procent loopt mijn systeem vast, niets reageert meer. Hetzelfde gebeurt als ik andere tools gebruik om de Mybook te testen voor fouten. Zelfs de WD Diagnostics helpt niet (tool van wd zelfs)
Als de Mybook eindelijk verschijnt in verkenner (wat minuten lang duurt als ik hem aansluit) Dan kan ik wel bestanden kopieren naar de Mybook zelf.

Weet iemand een oplossing ervoor??
Ps: Ik heb de Mybook trouwens ook gebropeerd aan te sluiten naar mijn andere poorten, maar het loste t probleem niet op.

Systeem
Asus p4vp-mx
Inel celeron D 2,8ghz
1 gb ram geheugen
160 wd harde schijf
usb 2.0 (6x)

tESTDISK RESULTS:

naamloos-2.jpg

Laatst bewerkt:
IK ga hem terugbrengen denk ik :S

Laatst bewerkt:
Status