Mybook Live (oud model) bereiken in Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Polling

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2004
Beste mensen,
Wij hebben een oud model Mybook live externe netwerkschijf (geen usb, alleen netwerk). Als ik die met het netwerk verbind, is die vindbaar in zowel Win10 als bij mijn iPad.
Als ik in Win10 de IP van de Mybook ingeef, wordt er automatisch /UI toegevoegd en kan ik daardoor alleen inloggen in de UI van de schijf om aanpassingen te maken, maar bij bestandsbeheer komt ie niet in beeld als netwerkschijf. ik kan dus niet bij de bestanden.

Via mijn iPad kan dat wel, maar het overzetten van de bestanden die ik wil verplaatsen, gaat op die manier wel heel veel moeite kosten...

De schijf lijkt dus niet kapot ofzo, alleen niet via bestandbeheer te benaderen.
De windows workgroup is gelijk, de schijf wordt gezien en herkend, de UI is bereikbaar, maar de bestanden kan ik niet vinden....

Ik hoop dat er een oplossing is, anders ga ik fysieke hulptroepen inschakelen. Ik zou eigenlijk graag de bestanden op een fysieke usb-schijf willen kopiëren, en daarna naar mijn backup in de cloud willen verplaatsen.

Heb je de WD software van de CD of van hun support website al geinstalleerd?

Wat zegt de handleiding er over hoe he hem in de Verkenner kunt benaderen?

In de schijf in de Netwerkomgeving zichtbaar?
Niet? Gebruik dan deze software om hem zichtbaar te maken. En kijk als de eers regels niet lukken om hem zichtbaar te krijgen of het nu wel lukt.
Hier moet je een vinkje zetten, zie plaatje.wineaero-tweaker.JPG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan