Mybook

Status
Niet open voor verdere reacties.

liesem

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2006
Ik heb een mybook gekocht en op de USB poort aangesloten. Nu heb ik het probleem dat mijn PC van de mybook wil opstarten. Maar aangezien het geen systeemschijf is geeft hij een error en vraagt om er een systeemschijf in te stoppen. Ik heb in de BIOS gekeken, maar niets kunnen vinden dat dit probleem zou kunnen verhelpen. Opstarten gaat van HDD-0, floppy en CD-rom. Als ik laatste 2 weghaal, dan komt de foutmelding nog steeds. Dus op een of nadere manier denkt mijn PC dat het HDD-0 is. Weet iemand een oplossing? Overigens als ik hem na opstarten aansluit werkt hij prima.

Ok

Wat je kunt proberen:

Boot zonder en sluit daarna aan.

Ga naar schijfbeheer,
Klik met rechts op de mybook schijf en kies Driveletter en Pad wijzigen.

Verwijder de driveletter, negeer meldingen.
Dan toevoegen, koppelen aan NTFS map.
Maak een map b.v. op C: die je MyBook noemt (via nieuwe map in dat venster dat je krijgt)
en zeg ok.

Als dit niet helpt, laat het weten dan zoek ik verder.

Eric.

P.S. zie voorbeeld, mijn freecom heeft dus ook geen drive letter zoals je kunt zien.

Bijlagen

• Drive map.jpg
    Drive map.jpg
    29,3 KB · Weergaven: 18
Dank voor je moeite. Maar helaas. Nog steeds dezelfde foutmelding. De melding komt ook al voordat windows opstart. Dus ik vraag me af of je dat in XP kan oplossen.

Bijlagen

• l.jpg
    l.jpg
    75,9 KB · Weergaven: 28
Dan moeten we toch in het bios zoeken.

Zet legacy usb support eens uit in het bios.

Overigens, ik weet niet of je het weet, maar zo zal je veel ruimte verliezen.

Zet hem (my book) maar snel om met covert naar NTFS.

FAT32 is voor schijven tot max 32 gig.

Eric.

Laatst bewerkt:
Zet hem (my book) maar snel om met covert naar NTFS.

FAT32 is voor schijven tot max 32 gig.

Eric.

Hú?, fat32 kan tot 2 terabyte.:confused:

En bij externe schijven wordt er meestal fat32 geadviseerd, sommige fabrikanten willen niet eens dat je er ntfs van maakt, helaas kun je maar tot 4gb. bestandsgrootte.

legacy usb support heb ik uit gezet en dat werkt inderdaad. Thanx. Maar waar is deze optie dan voor. En waarom werkt het nu wel?

Dat van FAT32 vond ik ook al een beetje vreemd. Het is een 250GB schijf. Ik had begrepen dat NTFS op externe usb drives niet werkt.

Legacy

Dat is om het bios te leren dat hij ook USB apparaten moet herkennen.

Als je dat uit zet kan hij dus niet in conflict komen met aangesloten USB, want die wordt pas herkend in Windows.

@ USB drive.

Windhoos zal hem gwoon als drive zien, alleen 98 heeft een driver nodig. En waarom wordt die hardware dan verkocht met FAT32 er op. Dat is Simpel, anders gaan die 98 gebruikers zeuren: "Hij ziet em niet"

Eric.:thumb:

P.S. Hallo Lange Pier, zonnesteek ? Waar lees jij deze onzin. Als je kunt rekenen, weet je hoeveel sectors FAT32 kan aan sturen. Uit mijn hoofd; Jij vind clusters van 1024 KB acceptabel.
In NT 4 gaf men die grens aan maar dat gold voor NTFS.

Laatst bewerkt:
Verwarring rondom

Het punt is dat als je je schijven dynamisch maakt het niet verstandig is je externe schijven ook dynamisch te maken, maar dat heeft met NTFS zelf niets te maken.

Microsoft adviseert of Extern Dynamisch en Vast met MBR
of Extern MBR dan is Vast Dynamisch geen probleem.

Eric.

Het punt is dat als je je schijven dynamisch maakt het niet verstandig is je externe schijven ook dynamisch te maken, maar dat heeft met NTFS zelf niets te maken.

Microsoft adviseert of Extern Dynamisch en Vast met MBR
of Extern MBR dan is Vast Dynamisch geen probleem.

Eric.

en verder kan je met FAT 32 geen grote bestanden verplaatsen
dus wil je een back up maken van een dvd op je externe harde schijf dan zal je toch naar NFTS moeten ;)

P.S. Hallo Lange Pier, zonnesteek ? Waar lees jij deze onzin. Als je kunt rekenen, weet je hoeveel sectors FAT32 kan aan sturen. Uit mijn hoofd; Jij vind clusters van 1024 KB acceptabel.
In NT 4 gaf men die grens aan maar dat gold voor NTFS.

En sommige zijn te heet gewassen.:shocked:
:confused: Hier nog wat te leren, b.v.

Now FAT32 solves this problem by removing the 65535 clusters per disk limitation. FAT32 now uses 32bit number, which is a number with 32 digits. That allows it to count much higher. And since it can handle a bigger number of clusters, its cluster size is much smaller than that of FAT16 for bigger disks. In fact, FAT32's maximum disk size is 2 Terabytes.

I rest my case.

ik ook,
want daar staat dus dat een bestand voor FAT 32 niet groter mag/kan zijn dan 4GB minus 2 Bytes

en de rest
eff huiswerk maken :( :p :( :p :thumb:
:shocked: :shocked: :shocked: :shocked: :shocked:

Leuk dat je even ermee bemoeid :thumb: , maar het gaat niet over de grootte van een bestand, maar om het volume, want over de grootte staat er duidelijk neergetiept door mij.

Dus je lessen lezen nog maar eens overdoen, huiswerk voor jezelf.:p

Lange Pier

Bedankt voor de link/les.

Maar ik blijf er toch bij dat het waanzin is want:

2000 gaat niet verder dan 32 Gig omdat de clustergrootte dan al 16 KB is. 98 ging tot 127 Gig.

En ik kan me niet voorstellen dat XP zijn FAT32 anders indeelt, want dan zou een schijf uit 2000 niet te lezen zijn.

Sterker nog in mijn XP Media Center kan ik niet eens formatteren in FAT32.

Eric.:thumb:

@Eric_Daleboudt, het was/is ook niet de bedoeling om er gebruik van te maken :D , maar het is theoretisch wel mogelijk, maar idd onzinnig, enne, in XP kun je idd geen grotere schijven in fat32 aanmaken dan 32gb, 98/me tot 128gb, maar wel weer via 3e party progjes.

Zo lust ik er nog wel een paar.

@ Lange Pier,

No hard feelings but: Je kunt met een 2CV (deux cheveaux) ook de oceaan oversteken.

Ik beperk me liever tot wat technisch verantwoord en normaal haalbaar is.

Eric.:confused:

P.S. Dus nog een keer FAT32 gaat niet verder dan 32 Gig en in XPMC lukt het al helemaal niet. En ook de 98 folks adviseer ik om geen partities te maken groter dan 32 Gig (32768 MB), want je gooit meer weg dan je lief is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan