MyBookLive Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisJohannes

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2011
Hallo Allemaal, (ik ben niet heel erg handig met PC/Laptop's, ben een amateur)

Ik heb sinds kort een MyBookLive 3TB. Ik heb geinstalleerd en ik heb er een aantal films opgezet via mijn Desktop.
Als ik op mijn PC naar Deze Computer ga dan staat er onder "Netwerk" het IP adres van mijn MyBookLive.
Hier kan ik dan ook zo in komen en kan ik alles bekijken en/of wijzigen.

Als ik op mijn Laptop ga kijken onder "Netwerk" staat er niets ik kan mijn schijf dus niet ik komen.
Naamloos4.png

Maar als ik de CD/DVD er in doe en ik start de "Setup" ik druk op Start detecteren dan vind hij hem wel.
Nu moet ik hem gaan Toewijzen maar dit doet hij niet tenminste volgens mij, want ik krijg niets bij netwerk te zien en ook niet op mijn bureaublad.
Naamloos.png

Vervolgens druk ik gewoon verder en krijg ik dit schermpje:
Naamloos3.png

Hier druk ik heel leuk op Openen: En wat denk je? Hij opent de schijf en ik krijg alles te zien wat er in zit, maar om het nog Mooier te maken hij staat nu ineens wel onder "Netwerk":eek::confused:

Om het allemaal nog vreemder te maken dan het al is heb ik hier een printje:
aan de linkerkant geopend via Start->Deze Computer->Netwerk
aan de rechterkant geopend via de Dvd->Setup->Detecteren->Openen

Bij de rechter staat nu ineens wel het IP adres, Hoe kan dit? En als ik de PC afsluit is alles weer weg!
Naamloos2.png

Als iemand mij hier mee kan helpen heeeeeel graag ik weet echt niet meer wat ik moet doen!
Om het allemaal even op een rijtje te zetten

• Ik heb een PC die is met een netwerk kabel aangesloten:
    Hier is niets mis mee ik kan de schijf inkomen en hij staat netjes onder Netwerk.​
  • Ik heb een laptop die zit op het draadloosnetwerk aangesloten.
    Hiermee kan ik mijn schijf niet inkomen, zonder gedoe​

Ik hoop echt dat er iemand is die mij kan helpen hier mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan