mysearchfinder + salus + overige verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

djbosanac

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2008
Beste alle,

Gisteren heb ik de laptop van mijn nicht gekregen om deze te controleren op virussen en deze meteen te verwijderen.
Nu is de meeste gelukt zoals searchbars/ packardbell troep en dergelijke heeft ze eindelijk weer een beetje fatsoenlijke systeem want haar internet qua browsen op het internet werkte ook niet door alle troep die ze erop had gekregen (misschien onbewust, misschien ook niet).

Maar nu komt de vraag, ik krijg sommige adware/ spyware er niet af via de standaard verwijderen van software in configuratiescherm.
Ze heeft zover ik weet nu alleen nog mysearchfinder/ salus adware op haar systeem zitten wat me niet lukt om te verwijderen.

Via mijn eigen ESET smart security 8 software, heeft het meer dan 80 spyware en adware virussen verwijderd, maar de salus en de searchfinder blijven nog op het systeem.

1. Mysearchfinder wat heb ik gedaan?
- Ik heb de software geprobeerd via alle browsers die ze gebruikt (chrome/IE) verwijderd. In alle extensies en zoekengines , maar het blijft nog steeds terugkomen op IE. In configuratiescherm - software heb ik het ook verwijderd en in Appdata (alle 3 de roamingfolders) ook, helaas blijft het terugkomen in IE.

- De chrome variant heb ik wel verwijderd gekregen door compleet chrome te verwijderen en opnieuw te installeren.
Meteen even adblockplus erop geïnstalleerd.

2. Salus
Heb ik geprobeerd te verwijderen via ''software verwijderen'', echter lukt het me niet om die te verwijderen.
Toen via ESET een dieptescan uitgevoerd, echter zag je wel toen die bij SALUS kwam meteen verwijderde, maar in de software lijst staat het er nog steeds. En kan hem niet verwijderen :(

----

Wat kan ik hiertegen doen? Alle me scanners eset etc zijn up-to-date alle beveiligingsupdates zijn geïnstalleerd.
Maar krijg het niet verwijderd, ik wil het via adwcleaner proberen maar heb het gevoel dat het ook een adware bestand is, en dus nutteloos is.

Daarnaast is nu mijn eigen netwerk besmet denk ik, aangezien ik over mijn netwerk de updates voor de laptop moest downloaden en installeren.
Dus is er ook een manier om meteen mijn netwerk te controleren en alles schoon te maken???

Haar laptop:
Packard Bell - EASYNOTE LV
Windows 8, heb deze in de ochtend maar naar 8.1 gedaan.
Alle updates tot nu toe geïnstalleerd.
ESET smartsecurity familie edition erop geinstalleerd

Laatst bewerkt:
ADWCleaner is geen adware, maar als je het niet vertrouwd kun je ook Revo Uninstaller installeren (gratis versie). Dat moet ook lukken.

Nee bij Revo Uninstaller verwijder je eerst het programma "normaal" en dan zoekt hij naar brokkeltjes.

Ik heb via malwarebytes opnieuw genoeg malware gevonden op haar laptop meer dan 25 stuks.
Verwijderd en laptop loopt meteen een stuk vlotter dan ervoor prima.

PS: bedankt voor de tip om met revo te verwijderen, inderdaad verwijderd keys/mappen verwijderd en plus junk verwijderd meteen werkte IE/chrome perfect...

Nu ik tevreden ben over de laptop heb ik zelf ook naar mijn systeem gekeken:
En wat kan ik behalve wat ik nu bij haar heb gedaan extra verbeteren voor in de toekomst?
En is er een mogelijkheid om je netwerk te testen op adware en alle andere troep ?>??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan