mysearchnow.com

• Onderwerp starter Onderwerp starter DaanM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik heb een startpagina voor IE ingesteld maar iedere keer als ik IE heb afgesloten veranderd dat weer automatisch in http://mysearchnow.com/ . Hoe kan dit? En liever gezegd: hoe krijg ik dit er weer uit?

mysearch:

- Instellingen
- Confugratiescherm
- Software

en dan staat ie vast in het rijtje

Ik heb alles wat met search te maken heeft, weggegooid bij SOFTWARE (configuratiescherm). En toen comp opnieuw opgestart en toch blijft startpagina mysearch... Kan het wel zolang msn plus op de comp staat?

Geplaatst door DaanM
Ik heb alles wat met search te maken heeft, weggegooid bij SOFTWARE (configuratiescherm). En toen comp opnieuw opgestart en toch blijft startpagina mysearch... Kan het wel zolang msn plus op de comp staat?

Gewoon even naar de link gaan die Megabit al gaf en precies doen wat daar in het eerste bericht wordt beschreven, dan ben je voor je het weet van MySearch af. Eenvoudig en effectief.

maar hoe kan dat dan? ik heb adaware en spybot allebei gedraaid.. dan moet de troep toch wel zijn.. maar dat bleek dus nog niet het geval..

//edit......

maar goed probeer anders hijack ook nog even.

P.S.
Heb je spybot en ad-aware eerst laten draaien en toen naar configuratiescherm > software?

Laatst bewerkt:
eerst adaware.. toen spybot.. toen configuratiescherm..
hijack gooit toch meer weg dan alleen maar spyware?

valt wel mee, hijack scant:
kijk anders 's hier:
http://www.jaapkoelman.nl/cc/hijackthis.pdf
(een pdf-je, heb je een idee wat het doet)

en p.s.
't kan best wezen dat spybot & ad-aware een gedeelte van die mysearch hebben verwijderd en dat er toch nog wat in 't register staat.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door DaanM
eerst adaware.. toen spybot.. toen configuratiescherm..
hijack gooit toch meer weg dan alleen maar spyware?

HijackThis gooit helemaal niks weg, het programma scant en vervolgens is het aan jou om te bepalen of sommige gevonden items gefixed moeten worden. Een expert kan je exact vertellen welke van de door HijackThis gevonden items je precies moet fixen om wél de nare spyware kwijt te raken, maar niet de zaken waarmee niets mis is en die je nodig hebt. Ik begrijp dan ook niet waarom je zo moeilijk doet. Gewoon even je log voorleggen aan Pieter is echt de meest eenvoudige en effectieve methode om van die MySearch-troep af te komen. Als je die kleine moeite er niet voor over hebt, dan moet je het zelf maar weten. Toch de link nog maar eens: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=144016

Laatst bewerkt:
niet zo negatief.. ik heb dat er best voor over.. ik ga binnenkort weer wachter die comp en dan doe ik dat precies.. maar ooit ben ik ook heel enthousiast geweest met dat soort proggies en toen deed de helft van mijn proggies het niet meer.. vandaar de voorzichtigheid.. maar ik heb volledig vertrouwen in jullie en kom er binnenkort op terug!
bedankt voor alle moeite!

Geplaatst door JKoelman
wat je ook zou kunnen doen is cwshredder laten draaien,..

JKoelman, eerder heeft Pieter Arntz je al uitgelegd dat het niet alleen zinloos maar ook risicovol is om Cwshredder te draaien als het niet om een browserhijacker van CWS gaat:

Nee dus.

Als je geen CWS hebt, is het volslagen onzin om CWShredder te downloaden en te runnen. Je loopt er alleen maar het risico mee, dat je de aanwijzingen niet goed opvolgt en belangrijke bestanden kwijtraakt.
Bovendien is elke onnodige download weggegooid geld voor degene van wie je het download.

Groetjes,

Pieter

Bron:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=153257&perpage=20&pagenumber=2

Geplaatst door DaanM
ooit ben ik ook heel enthousiast geweest met dat soort proggies en toen deed de helft van mijn proggies het niet meer.. vandaar de voorzichtigheid..

Vandaar dat wij hier altijd nadrukkelijk adviseren het HijackThis-log aan de expert voor te leggen en diens adviezen op te volgen, in plaats van zelf aan het fixen te slaan.

heb de topic nog niet gelezen.
maar toch blijf ik er bij dat cwshredder juist wel gebruikt kan worden. (als aanvulling)

't proggie werkte bij anderen prima (trouwens bij mij ook), en kan dan denk ik ook geen kwaad om 't 's er op los te laten. Wellicht lost 't niks op, maar goed kan best nog ergens anders goed voor zijn.

Geplaatst door buffy

Vandaar dat wij hier altijd nadrukkelijk adviseren het HijackThis-log aan de expert voor te leggen en diens adviezen op te volgen, in plaats van zelf aan het fixen te slaan.

ok, in dit geval waarschijnlijk wel zo verstandig.

(maar goed in principe zou je 't zelf ook kunnen fixen)

Geplaatst door JKoelman
heb de topic nog niet gelezen.
maar toch blijf ik er bij dat cwshredder juist wel gebruikt kan worden. (als aanvulling)

't proggie werkte bij anderen prima (trouwens bij mij ook), en kan dan denk ik ook geen kwaad om 't 's er op los te laten. Wellicht lost 't niks op, maar goed kan best nog ergens anders goed voor zijn.

CWShredder is een programma dan slechts één doel dient: het verwijderen van browserhijackers uit de CWS-familie. Dat is het enige waarvoor het is geschreven, een andere functie heeft het niet. Áls het om een hijacker uit die familie gaat, zal het programma inderdaad prima werken. Gaat het níet om een hijacker van CWS, dan zal het programma heus niet zomaar "nog ergens anders goed voor zijn". Dit omdat het programma geen andere functie hééft dan het verwijderen van hijackers uit die familie. Het gebruik ervan als er géén sprake is van CWS, is niet alleen volkomen zinloos maar ook risicovol: de kans bestaat dat bestanden worden verwijderd die beslist niet verwijderd mogen worden. Ik blijf dus van mening dat het onverstandig is om dit programma zomaar aan te raden aan iedereen die met een ongewenste startpagina zit.

Geplaatst door JKoelman
(maar goed in principe zou je 't zelf ook kunnen fixen)

Dat valt vaak tegen hoor. Een woord als "MySearch" in wat items herkennen en die items dan fixen is natuurlijk simpel. Maar meestal is dit niet voldoende om het probleem echt definitief te verhelpen. De expert weet ook precies te vertellen welke (vaak verborgen) bestanden en mappen nog moeten worden verwijderd om de boel écht op te schonen en te zorgen dat het probleem niet al gauw terugkeert. Qua naam doen die bestanden en mappen vaak in niets denken aan "MySearch" of welke naam de foute startpagina ook mag hebben. Vandaar dat je in deze gevallen altijd deskundig advies moet vragen en beter niet op eigen houtje zaken kunt gaan fixen.

Geplaatst door buffy
Ik blijf dus van mening dat het onverstandig is om dit programma zomaar aan te raden aan iedereen die met een ongewenste startpagina zit.

ok,. zal 't ook niet meer doen, eerst maar hijack.
(phoe kan zo een eindeloze discussie worden, :)

Maar in ieder geval wel ff alles duidelijk op een rijtje,.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan