Kligham
Gebruiker
- Lid geworden
- 7 jan 2009
Hallo,
Opm: zowel een PHP, als een javascript vraag!
Ik ben bezig een script aan te passen. In het script wordt er gewerkt met Xml, en ik wil dit nu veranderen in mysql. Mijn informatie moet dus uit mijn database gehaald worden, en daarna moet javascript dit gaan displayen, en dit is nu waar het schoentje wringt:
Aan de hand van een input in een text veld, wordt er naar al de mogelijke combinaties gezocht. Bijvoorbeeld ik typ aa in het text veld, dan krijg ik doormiddel van de volgende functie een array vol met data:
Dit kan ik dan gaan uitlezen en gaan steken in een array dmv de volgende functie:
mysql_fetch_array())
Hier is er nu al een probleem. ik moet nu namelijk 2 arrays krijgen met daarin alle mogelijkheden, bijvoorbeeld:
$gemeente = ("aalbeke", "aalter", "aalst","aarschot");
$postnummer = ('"9880","5658","6154", "4687);
Hoe verkrijg ik dit? Kan op deze manier?
of zo (zonder de while loop):
Maar als ik dergelijke 2 array verkregen heb, hoe kan ik ze dan gaan gebruiken in mijn javascript code? Met andere woorden, hoe laat ik javascript deze array gebruiken; wetende dat het javascript in een externe javascript file staat?
Hopelijk kan iemand mij verder helpen
Opm: zowel een PHP, als een javascript vraag!
Ik ben bezig een script aan te passen. In het script wordt er gewerkt met Xml, en ik wil dit nu veranderen in mysql. Mijn informatie moet dus uit mijn database gehaald worden, en daarna moet javascript dit gaan displayen, en dit is nu waar het schoentje wringt:
Aan de hand van een input in een text veld, wordt er naar al de mogelijke combinaties gezocht. Bijvoorbeeld ik typ aa in het text veld, dan krijg ik doormiddel van de volgende functie een array vol met data:
Code:
SELECT * FROM locatie WHERE gemeente LIKE '".$q."%' LIMIT 20"
Dit kan ik dan gaan uitlezen en gaan steken in een array dmv de volgende functie:
mysql_fetch_array())
Hier is er nu al een probleem. ik moet nu namelijk 2 arrays krijgen met daarin alle mogelijkheden, bijvoorbeeld:
$gemeente = ("aalbeke", "aalter", "aalst","aarschot");
$postnummer = ('"9880","5658","6154", "4687);
Hoe verkrijg ik dit? Kan op deze manier?
Code:
while($row = mysql_fetch_array($result))
{
$gemeente = $row['gemeente'] ;
$postnummer = $row['postnummer'] ;
}
of zo (zonder de while loop):
Code:
$result = query->(SELECT * FROM locatie WHERE gemeente LIKE '".$q."%' LIMIT 20")
$row = mysql_fetch_array($result)
$gemeente = $row['gemeente'] ;
$postnummer = $row['postnummer'] ;
Maar als ik dergelijke 2 array verkregen heb, hoe kan ik ze dan gaan gebruiken in mijn javascript code? Met andere woorden, hoe laat ik javascript deze array gebruiken; wetende dat het javascript in een externe javascript file staat?
Hopelijk kan iemand mij verder helpen
Laatst bewerkt: