[MySQL] Data uit de db halen en dan iets updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zandor300

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2011
Hallo,

Ik probeer de status van mijn server te checken en dat dan op te slaan in een database... Hier is mijn code:
PHP:
<?php
	$result_starmade = mysql_query("SELECT * FROM " . $table_starmade . " ORDER BY CONVERT(" . $sortby . ", UNSIGNED INTEGER) " . $order . " LIMIT " . $limit);

while($row_starmade = mysql_fetch_array($result_starmade)) {
		$sockres_starmade = @fsockopen($row_starmade['ip'], $row_starmade['port'], $errno, $errstr, 1);
		if (!$sockres_starmade) {
			mysql_query($con,"UPDATE " . $table_starmade . " SET status=0 WHERE port=" . $row_starmade['port']);
		} else {
			@fclose($sockres_starmade);
			mysql_query($con,"UPDATE " . $table_starmade . " SET status=1 WHERE port=" . $row_starmade['port']);
		}
	}

?>
De code herhaalt zich een paar keer voor andere games...
En hier zijn mijn errors:
Code:
Warning: mysql_query() expects parameter 1 to be string, resource given in B:\xampp-\htdocs\stats\meta\setstatus.php on line 30

Warning: mysql_query() expects parameter 1 to be string, resource given in B:\xampp-\htdocs\stats\meta\setstatus.php on line 47

Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in B:\xampp-\htdocs\stats\meta\setstatus.php on line 61

Warning: mysql_query() expects parameter 1 to be string, resource given in B:\xampp-\htdocs\stats\meta\setstatus.php on line 81

(Error van 81 komt 6 keer achter elkaar voor... :/)
Lijnen 30, 47 en 81 zijn het volgende:
PHP:
mysql_query($con,"UPDATE " . $table_starmade . " SET status=0 WHERE port=" . $row_starmade['port']);
Het enigste wat verschilt is de $table_starmade string en de $row_starmade string...
Lijn 61 is wel anders:
PHP:
while($row_css = mysql_fetch_array($result_css)) {
Ik heb hier nu een week mee gestoeid en het is nog steeds niet opgelost en ik weet geen raat meer... Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen met dit probleem want het is wel een beetje frustrerend...
Mvg, Zandor Smith

Laatst bewerkt:
De php.net functie-omschrijving van mysql_query(): http://nl3.php.net/mysql_query
Code:
mixed mysql_query ( string $query [, resource $link_identifier = NULL ] )

Oftewel de eerste parameter moet je query-string zijn en niet $con. :rolleyes:

Alleen de belangrijkste melding op de pagina met functie-omschrijving is deze:
Warning
This extension is deprecated as of PHP 5.5.0, and will be removed in the future. Instead, the MySQLi or PDO_MySQL extension should be used. See also MySQL: choosing an API guide and related FAQ for more information. Alternatives to this function include:
mysqli_query()
PDO::query()

Pas je query aanroep aan en je zult merken dat regel 61 zichzelf oplost :)

Ik heb nu dit:

PHP:
mysql_query("UPDATE " . $table_starmade . " SET status=0 WHERE port=" . $row_starmade['port']);

De errors van die lijn zijn opgelost maar lijn 61 heeft zichzelf niet opgelost... Wat kan ik nog doen?

Hangt er vanaf wat de variabele $result_css bevat :)

Wat is de regel waarop gedefinïeerd wordt wat die variabele inhoudt? ($result_css = ...)

PHP:
$result_css = mysql_query("SELECT * FROM " . $table_css . " ORDER BY CONVERT(" . $sortby . ", UNSIGNED INTEGER) " . $order . " LIMIT " . $limit);

Laatst bewerkt:
Er zal iets in die query niet goed gaan.

Plaats dit eens na die regel:
PHP:
if(!$result_css) {
  echo "Fout bij het uitvoeren van de query! MySQL zegt: ". mysql_error();
}

Owja.... Eh... Das dom van mij...

Code:
Fout bij het uitvoeren van de query! MySQL zegt: Table 'serverstats.css' doesn't exist

Nou het probleem is gefixed! Heel erg bedankt voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan