MySQL database maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Languh

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Hallo,

Ik zal maar vast meteen vertellen dat ik een leek ben op het gebied van online databases.
Vandaar ook dat ik deze post maak, omdat ik zelf geen idee heb waarop ik moet zoeken hier op het forum.

Het is hetvolgende. Ik heb op mijn computer een database staan met Microsoft Acces. Maar deze databases word ook gebruikt door andere mensen buiten mij. Hierdoor krijg je steeds verwarring omdat we niet weten wie de laatst geupdatete versie heeft, of we werken tegelijkertijd op een database waardoor er 2 versies ontstaan.

Daarom wil ik graag over op een online database, die we allemaal kunnen raadplegen via het internet, en ook kunnen bijwerken.

Nu heb ik dus geen idee hoe ik dit moet doen. Enige online ervaring die ik heb is een simpele HTML website die ik heb.

Nu heb ik opgezocht op die server, dat ik dus een MySQL database daar kan zetten. Dus deze heb ik aangemaakt op die site. Maar dat is niets meer dan een naam kiezen ervoor.

Ik heb verder geen idee hoe wat en waar met een online database.. Maar ik hoop dat iemand hier mij daar meer over kan vertellen.

Op zich is een online database hetzelfde als een access database, je moet tabellen etc aanmaken. Probleem is echter dat access ook een interface heeft om formulieren, queries etc te maken. Dit kan je online lastiger doen, dan zal je zelf een frontend moeten maken met bijvoorbeeld php.

Je kan ook proberen om een koppeling te maken met access, dan beschik je over dezelfde data, omdat die bijgewerkt wordt in de mysql database, alleen de applicatie zelf (dwz de frontend) is dan wel lokaal. Dit kan door middel van linked tables.

Nou dat laatste lijkt me dan wel wat :)

Hoe kan ik dat dan het beste gaan aanpakken?
Om dus de database gegevens online te zetten, en er voor te zorgen dat wanneer ik ze lokaal invoer, ze ook online worden bijgewerkt?

Je zult dan een odbc koppeling moeten maken naar je mysql database. Hierbij ga ik er wel vanuit dat je host de mogelijkheid biedt om hem op afstand te benaderen.

Vervolgens kan je in Access een linked table toevoegen naar die odbc koppeling, met de juiste inloggegevens uiteraard. De tabellen die hij dan gebruikt zijn dan alleen gelinked met de database-server, en bestaan voor de rest niet in de access-applicatie.

Ik heb zelf geen Access-ervaring, dus ik kan je niet heel precies helpen. Ik ben meer van de grote lijnen ;)

Maar er zitten hier genoeg Access-gurus.

Haha oke bedankt :)

Ik zou het wel prettig vinden als dan zo'n 'Acces Guru' het mij allemaal wat gedetailleerder uit kon leggen.. Hoe ik dan precies via dat odbc kan linken en alles kan toevoegen en opvragen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan