mysql database voor het lezen van boeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johnrg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 aug 2013
Hallo,
Ben al een tijdje bezig met programmeren in php, mysql etc. etc..
Nu wil ik een database maken voor het lezen van boeken,
dus een aantal boeken in je database waaruit je kan kiezen per boek.

B.v. kiezen van een boek op naam, hoofdstuk en paragraaf,
Met andere woorden je hebt meerdere boeken in je database,
en ja kan kiezen voor boek op naam en die heef weer hoofdstukken en paragraven.

Misschien zijn er ook boeken voor het opmaken van zulke databasen,
misschien heeft iemand een tip?

Alvast bedankt

Regelmatig worden er in boeken over databases voorbeelden behandeld als "een studentenadministratie". Daaruit zou je eigenlijk zelf op kunnen maken hoe jou database eruit moet komen te zien. Maar het doel van het boek is om jou aan te leren om dit soort onderwerpen zelf uit de denken.

Toch is het vaak zo dat wanneer je een bepaald idee wilt gaan uitwerken je als enigszins weet hoe je het hebben wil. Methodes als UML / RDM kunnen je vervolgens helpen bij het ontwerpen van een goede database structuur. Uiteraard kun je alles hier posten zolang jij zelf je content aanbrengt.

Voorbeeld (RRM):
tbl_boek
char(boeknaam)
char(uitgever)
char(schrijver)
date(jaar)

tbl_hoofdstuk
int(hoofdstuk_nummer)
char(hoofdstuk_titel)
int(boek_referentie)

tbl_paragraaf
int(paragraaf_nummer)
int(hoofdstuk_referentie)

etc...

Laatst bewerkt:
Hallo Dinux,
Dank voor je reactie!
De voorbeelden die je hier schets had ik ook in gedachten maar begreep het toch niet echt.
ik ben opzoek gegaan naar voorbeelden als een studentenadministratie. "informaticasiegheil.blogspot.nl" daar heb ik het een en ander kunnen lezen en het is een hele studie waar je tijd in moet besteden. Het is ook heel leerzaam om zo een studie te volgen of een boek daarvan.
Over UML methodes etc. heb ik me nooit eerder in verdiept, ik hield me bezig met programmeren in php en mysql maar niet dat ik me verder in zou verdiepen wat nu wel het geval is.
Tuurlijk zijn die studies allemaal belangrijk als je dat werkelijk verder wilt komen met programmeren.

Wat ik eigenlijk bedoelde met een database maken voor het lezen van een boek, om maar daarvoor een juiste voorbeeld te nemen is b.v. een online bijbel applicatie waar je kan zoeken naar een boek "naam", hoofdstuk(en) en vers(en).
Dus er zijn een aantal boeken in je database, en je kan kiezen voor specifiek boek, en een boek heeft meerdere hoofdstukken en een hoofdstuk heeft ook meerdere verzen.

Ik heb wel wat uitleg nodig om zo een ingewikkelde database op te zetten.
Heb jij of anderen hier misschien enig idee voor mij!?

Alvast bedankt.

Uiteraard kost het tijd en energie als je iets leren wil. Toch heb je geen studie nodig om een database te kunnen opzetten (geloof me). Zeker met een database server als MySQL moet dat makkelijk lukken. Want om eerlijk te zijn komt dit niet in de buurt van een 'ingewikkelde database'. Dus als je al programmeren kunt is de stap naar een database logisch, want op een bepaald moment wil je toch (grote hoeveelheden) gegevens vastleggen.

Ik raad je aan om toch een tutorial of boek door te nemen want het komt niet vanzelf. Vind je het zelf te veel werk of heb je er geen zin in dan zal je het moeten uitbesteden. En ja daar komen waarschijnlijk kosten bij kijken.

Wat je ook kiest, wij willen je altijd helpen en ondersteunen, zolang je er zelf ook energie in steekt :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan