beste mensen,
ik als (blijkbaar verwend) website bouwer ben gewent dat alsk ergens webhosting aanvraag ik een linkje krijgt van hun met daarop een config scherm (helm. plesk) waarbij de mogelijkheid is om via een phpmyadmin mn databases aan te maken en aan te passen...
nu hebk dus een opdracht gekregen om een php site te maken en heb daarbij dus een database nodig... deze site heeft de hosting bij signet lopen....nu hebben we dus de ftp gegevens gekregen met daarbij de username en het wachtwoord van een database...
ik instaleer vervolgens zelf phpmyadmin maar de boel is dus met geen mogelijkheid te connecten... doe ik iets fout?? denk ik fout?? wie ow wie kan mij helpen...
hieronder mijn gecensureerde versie van config.php
nu zie ik zowiezo nergens een mogelijkheid voor wachtwoorden oid?? wie ow wie kan mij helpen..alvast bedankt ;-)
ik als (blijkbaar verwend) website bouwer ben gewent dat alsk ergens webhosting aanvraag ik een linkje krijgt van hun met daarop een config scherm (helm. plesk) waarbij de mogelijkheid is om via een phpmyadmin mn databases aan te maken en aan te passen...
nu hebk dus een opdracht gekregen om een php site te maken en heb daarbij dus een database nodig... deze site heeft de hosting bij signet lopen....nu hebben we dus de ftp gegevens gekregen met daarbij de username en het wachtwoord van een database...
ik instaleer vervolgens zelf phpmyadmin maar de boel is dus met geen mogelijkheid te connecten... doe ik iets fout?? denk ik fout?? wie ow wie kan mij helpen...
hieronder mijn gecensureerde versie van config.php
Code:
<?php
/*
* Generated configuration file
* Generated by: phpMyAdmin 2.8.2.4 setup script by Michal ÄŒihaÅ™ <michal@cihar.com>
* Version: $Id: setup.php,v 1.23.2.10.2.4 2006/08/22 17:36:34 lem9 Exp $
* Date: Tue, 05 Sep 2006 17:44:55 GMT
*/
/* Servers configuration */
$i = 0;
/* Server agrocare (config:root) [1] */
$i++;
$cfg['Servers'][$i]['host'] = 'localhost';
$cfg['Servers'][$i]['extension'] = 'mysql';
$cfg['Servers'][$i]['connect_type'] = 'tcp';
$cfg['Servers'][$i]['compress'] = false;
$cfg['Servers'][$i]['auth_type'] = 'config';
$cfg['Servers'][$i]['user'] = 'ac01;
$cfg['Servers'][$i]['verbose'] = 'ac';
/* End of servers configuration */
?>
nu zie ik zowiezo nergens een mogelijkheid voor wachtwoorden oid?? wie ow wie kan mij helpen..alvast bedankt ;-)