Mysql error: lock tables

Status
Niet open voor verdere reacties.

devos50

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2008
Hoi, ik weet niet zeker of deze thread hier goed staat, sorry als het niet goed staat hier. Ik ben pas begonnen met het maken van een sql server. Dit na aanleiding nadat ik een script van een spel (ogame) ergens heb gevonden. Dit wil ik graag bewerken en wat aanpassen zodat ik wat meer kan leren over php en sql.
Het script vereist een SQL server en een sql database (het .sql bestandje zit erbij). Ik ben begonnen om het offline te bewerken. Dat ging prima. Ik heb wampserver geinstalleerd (met het hele pakket: php, mysql etc.) en navicat om een database te onderhouden. Ik heb de .sql file ingeladen (90 queries) en ik heb de bestandjes van het spel naar mijn www map gekopieerd. Met navicat had ik de volgende connectie offline:
host name: localhost
port: 3306
password: geen wachtwoord
connection name: localhost. Verder als ik naar MySQL controle panel ga en ik wil informatie over de server draait hij op localhost. Ik ben gebruiker root@localhost. Ik heb in php.ini de tags van Off naar On veranderd ofso, ieder geval, je moest iets met die tags veraderen.
Verder zit er een bestandje bij het spel (config.php) waar ik het volgende moet invullen:
"server" => "localhost", //MySQL server name. (Default: localhost)
"user" => "root", // MySQL username.
"pass" => "", // GundamMySQL password.
"name" => "ogame", // MySQL database name.
"prefix" => "ugml_", // Prefix for table names.
"secretword" => "secret"); // Secret word used when hashing information
Dit werkte allemaal perfect.
De problemen ontstaan wanneer ik de bewerkte versie online wil zetten. Ik heb een freehost gevonden (nexethosting) en een account aangemaakt. Daar heb ik de gegevens van gehad voor ftp, mysql en php. Ik heb een database daar aangemaakt in PhpMyAdmin (naam: nexet_1927184_ogame) en ik heb alle serverfiles overgezet naar mn ftp stukje op nexethosting. Verder heb ik de config.php aangepast tot het volgende (de gegevens die ik van nexethosting heb gekregen):
"server" => "sql105.nexethosting.com", //MySQL server name. (Default: localhost)
"user" => "nexet_1927184", // MySQL username.
"pass" => "dit vertel ik natuurlijk niet he . Heb mn wachtwoord van MySQL gebruikt.", // GundamMySQL password.
"name" => "nexet_1927184_ogame", // MySQL database name.
"prefix" => "ugml_", // Prefix for table names.
"secretword" => "secret"); // Secret word used when hashing information for cookies.
De problemen zijn het volgende:
1) Als ik dit invul bij navicat wil hij niet verbinden met de server. Ik weet zeker dat ik alles daar goed heb ingevuld.
2) Als ik hem online bekijk, wil het loginscreen nog wel goed werken, maar als ik naar overview ga krijg ik de volgende error:

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'nexet_1927184'@'%' to database 'nexet_1927184_ogame'
LOCK TABLE ugml_errors' at line 5

Ik snap hier echt niets van . Wat houdt dat procentje in en hoe kan ik dat oplossen? Ik heb al veel geprobeerd, maar niets heeft geholpen. Het rare is, dat als ik het .sql bestandje in Navicat importeer, dat er dan 90 queries zjn en als ik dat in PhpMyAdmin doe dat het er 89 zijn! Je kunt zelf even kijken op deze site: http://devos50.nexethosting.com
Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?
Versie mijn mysql: Versie 5.0.51b
Versie server mysql (nexethosting): Versie 5.0.51

Alvast bedankt!

Devos50

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan