mysql host

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn12321

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2011
Hallo,
Op het moment gebruik ik hosting van ServersFree, maar op de een of andere manier kan ik met MS WebMatrix geen verbinding maken met de mysql database (en hun support is niet voor software en andere services die niet van hun zijn). Weet er iemand een goede host voor mijn database? Hoeft dus geen webruimte bij te zitten, mag wel!
Ik vond een aantal op google, maar veel waren gesloten voor nieuwe gratis gebruikers of je moet 1 keer per week op een link klikken (http://www.freemysqlhosting.net/).
Hartelijk bedankt !:thumb:

Het is absoluut niet verstandig om alleen je MySQL elders te hosten. Stap dan over naar een andere host met alle features.

Mijn host heeft ook mysql, maar die werkt op de een of andere manier niet samen met webmatix. Maar waarom is dit eigenlijk niet verstandig?
Ik ben namelijk zeer tevreden over servers free want ze hebben veel ruimte en bandbreete, blijft echt gratis en geen vevelende beperkingen en regels (zo had ik ooit een host waar je geen video's kan uploaden)

Ik ken je probleem niet, maar wil je wel helpen met de oplossing te zoeken. Uiteindelijk zal MS WebMatrix ook gewoon een source maken. En die moet te analizeren zijn. Ik heb al heel wat uurtjes zitten in het uitpluizen van WordPress. (hoe meer je weet hoe erger je het pakket vind). Ik wil wel even met je meedenken.

Volgensmij komt het omdat ServersFree geen externe verbindingen toestaat met hun sql database, en dat die daarom niet werkte. Weet jij misschien een gratis host met sql? dan kan ik die eens even testen of die daar wel werkt. :thumb:

ik ken geen gratis host, maar ik doe zelf het onderhoud voor een hosting bedrijf, ik kan wel even een test accountje voor je aanmaken om te proberen.
Deze hoster heeft ook de SQL port naar buiten niet open staan. (veiligheid). Ik zal dus even een poort voor je open moeten zetten.
Maakt het voor jou uit als dit niet de standaard 3306 is?

Uhm eigenlijk geen idee of dit uit maakt, ik hoef alleen de host, db naam, username, en wachtwoord in te vullen

uhm nee? Mijn host geeft me ook helemaal geen poortnummer en ik gebruik bij die host wordpress en die loopt prima (of bedoel je dat dat poort nr voor externe verbindingen is?)
Edit: ik heb trouwens wel al een andere database (zie eerste bericht, is waar je elke week op een link moest klikken) gekoppeld gekregen, ook hier had ik geen poort nr van?

nee in de config file van je wordpress heb je een port number opgegeven. de verbinding bestaat altijd uit 5 gegevens. De host/port/db/user/ww.
als je een van de 5 niet weet kom je er niet op. standaard portnummer is 3306 maar ik heb het overal als default ingevult staan.
mss is dat wel de oplossing van je probleem. probeer eens keihard de 3306 op te geven.
Ik kan wel een db voor je maken maar die komt zeker niet op 3306, dus dan moet je minstens weten waar je die moet aangeven.
Zo'n host waar je elke keer op een link moet klikken wordt je niet vrolijk van. En zoals eerder vermeld is het wijs om de db en de site bij elkaar te gaan houden.
de connectie MySQL en php is namelijk niet geencrypt. en gaat dus alle data vrij over de lijn. ook je wachtwoord voor je wordpress.

De wachtwoorden van wordpress zijn ook versleuteld in de dtb hoor ;). Maar het gaat nu ook niet om wordpress trouwens, ben gewoon bezig met een projectje om wat programmeren te leren (word een videosite). hier de screenshots van de schermpjes waar ik de info moet invullen: screen1.pngscreen1mysql.pngscreen3sql.png 1ste is menu, 2de is als ik op mysql connection klik (2de op foto1), 3de is als ik op sql connection klik (1ste op foto1). Waar zou ik de port dan moeten invullen?

ik ken het programma niet maar ik weet op andere plekken (zoals de browser) dat je de poort kan manipuleren door achter de host een dubbele punt te zetten en dan het port nummer. dus mysql.myprovider.nl:3306. Dit werkt ook in de browser. Die kijkt standaard naar 80, als je een eigen test servertje draait op 81 dan vul je in http://127.0.0.1:81. denk dat dit truukje ook bij jou werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan