Mysql mailmerge WORD via ODBC

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrfets

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 nov 2012
Hoi allemaal,

Ik heb een mysql database met een aantal tabellen klantengegevens en produkten. Via een mysql ODBC connectie kan ik in WORD een mailmerge doen
om rapporten en details af te drukken. Deze data komt altijd uit 1 enkele tabel. Hoe doe je dit met meerdere tabellen ? Met acces maak je gewoon een query en die kan je opslaan en aanspreken voor een mailmerge. Maar hoe doe je dit met Mysql ? :confused:

Bedankt alvast !!!

Mrfets

Waar loop je vast? Je kunt nog steeds een standaard query instellen en die aanroepen via de "verbindingen".

Wanneer ik Word (Win) of Word (Mac) gegevens van 2 tabellen wil importeren loopt het mis. Ik bedoel, in Acces kan je een query op basis van 2 tabellen bewaren en deze selecteren via mailmerge. Maar ik weet niet hoe dit moet via Mysql.
Hopelijk is dit duidelijk. Ben geen mysql pro. :confused:

"Je kunt nog steeds een standaard query instellen en die aanroepen via de "verbindingen". " Hoe bedoel je ?

Laatst bewerkt:
Je kunt via word bij mailmerge een verbinding kiezen (selecteer -> bestaande lijst ) Onderaan het scherm vind je een knop: nieuwe bron

Hier kun je een verbinding maken naar je database. Als het goed is kun je vervolgens een query meegeven die de juiste data ophaalt. Ik weet hoe dat gaat via VBA, ik heb echter even geen database waar ik het op kan testen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan