Mysql /php help !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruno-01

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2002
Al een hele tijd ben probeer ik te begrijpen hoe nu eigelijk een mysql database werkt in combinatie met php. Via youtube en andere webpagina's is daar volop uitleg over alleen slaan ze allemaal een paar stappen over en gaat men ervan uit dat een leek zoals ik, bepaalde zaken wel zal weten. Nou mooi niet dus, en hoe ik ook mijn best doe...ik begrijp er niets van.
Een mysql data base is dus "iets" waar gegevens in worden opgeslagen maar is dat een bestand en zo ja wat voor extensie heeft dat bestand dan en waar komt dat bestand dan te staan? Via myphpadmin heb ik al verschillende keren zo'n "ding" aangemaakt maar wat moet ik er dan vervolgens mee. Nergens staat omschreven waar je dat dan neer moet zetten(in een map ergens ? en waar staat die map dan ? in de root van mijn website ? Kortom, is er iemand die mij in jip en janneke taal kan leggen hoe nu een bv inlog registratie systeem werkt. Dus nog even voor de duidelijkeheid hoe het principe werkt. Waar staat welke bestand en wat doet het....
Mijn dank zal onbeschrijvelijk zijn...

Een database is een soort map waarin je tabellen kunt maken. In zo een tabel kun je weer kolommen maken met namen zoals gebruikersnaam, wachtwoord, datum, enz.. dan kun je met php scripts (zoals INSERT ) gegevens in rijen onder die kolommen zetten. Elke rij is 1 record. (Record: het woord zegt het al, een opname.) Later kun je deze gegevens weer opvragen uit de tabel door php scripts zoals SELECT. Zo kun je bijvoorbeeld membersystemen maken.
Databases zijn geen bestanden ofzow. Je hoef dus alleen de database aan te maken en dan elde tabellen maken en indelen.

Als je ove een onderdeel nog wat meer wilt weten. Vraag het gerust hoor. Domme vragen bestaan niet, iedereen heef het moeten leren.
Ginojo

Als je het echt goed wil begrijpen hoe het werkt en er even rustig voor wilt zitten, koop / leen / huur een PHP&MySQL basis boek... wordt alles stap voor stap uitgelegd

database/php

Bedankt ginojo dat je zo snel reageerd. Mijn vraag was eigenlijk waar komt die data base te staan. Met alleen "aanmaken" ben ik er nog niet. Ik zal er toch iets mee moeten.?

Als je de database hebt aangemaakt in phpadmin is ie al klaar voor gebruik. Databases hoef je niet ergens in te zetten. Je kunt ze direct benaderen in php.
Ik hoop dat je nu snapt dat een database geen bestand is dat je in je website moet zetten, maar een aparte opslag ernaast die je via php kan benaderen.
Ik zou misschien wat specifieker kunnen uitleggen als je even verteld welke hosting je hebt.

Ginojo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan