mysql query in php

Status
Niet open voor verdere reacties.

dollo

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2008
Berichten
118
Hallo
ik probeer gegevens uit mijn database te halen. Ik heb eerst een connectie met de database gemaakt met onderstaande code.
Deze geeft aan dat er verbinding is.

PHP:
$con = mysql_connect(DB_Host,DB_User,DB_Password,DB_Name) OR die ( 'Could not connect to Mysql: ');
if ($con)
{
	echo 'verbinding';
}
else
{
	echo 'geen verbinding';
}

tot zover gaat het dus goed maar als ik dan vervolgens gegevens uit de database wil gaan halen gaat hij fout. De code die ik hiervoor gebruik staat hieronder.
PHP:
$q = "SELECT Dag FROM Maand";
$r = mysql_query($q);
if ($r)
{
	echo '<h1> thank you </h1>';
	echo $r;
	
}
else
{
	echo '<h1>system error </h1> ' ;
}

hij geeft als return dan:
verbinding
system error.

weet iemand wat ik verkeerd heb gedaan?

alvast bedankt.
 
Het zou sowieso handig zijn errors af te vangen met mysql_error(). Dan had je de melding 'No database selected' gekregen. De vierde parameter van de mysql_connect()-functie is 'new_link' en hoort een boolean te zijn. De verbinding wordt wel gemaakt, maar om de database te selecteren moet je de regel mysql_select_db(DB_Name); toevoegen.


Trouwens, wat is dat voor query? SELECT dag FROM maand?
 
ow oke ja maak normaal altijd gebruik van mysqli_connect maar daar wou de server niet aan en daar heb je wel als 4e parameter de database.
maakt bedankt.
ow over die error opvangen thanks voor de tip is inderdaad wel netter

ik ben een agenda aan het maken en alle taken die ik heb wil ik in de database zetten.
vervolgens wil ik alleen de dagen ophalen wanneer er wat te doen is.
Maand is dan bijvoorbeeld januari en ik wil dus dan alle activiteiten in die maand te zien krijgen.

bedankt voor de hulp

krijg nu alleen een wazig iets terug namelijk:
Resource id #3

wat kan ik hier mee?
 
Laatst bewerkt:
Je moet je query wel uit laten lezen, alleen het uitvoeren van de query schiet niet op. :rolleyes:

Je zult gebruik moeten maken van mysql_fetch_assoc(), mysql_fetch_object() of mysql_fetch_row() om de gegevens op te vragen.

Mijn voorkeur gaat uit naar mysql_fetch_assoc()
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan