mysql query werkt niet meer naar nieuwe installatie kun jij helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn31

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2009
Hallo iedereen.

Ik heb een tijdje terug een nieuwe site installatie gehad maar nu werken een aantal dingen wat met de database verbind niet meer :(

Ik heb een site en tegen een kleine betaling krijgen mensen BelCredits ( Punten ) op hun account gestort alleen nu werkt dus de oude code niet meer
Dit is de code:

PHP:
<?php 
$toegangscode = $_GET["toegangscode"];
$url = "http://www.mollie.nl/partners/api/micropayment/".
       "?toegangscode=".urlencode($toegangscode); 
$result = @implode("",file($url));

if ($result != "OK")
  die("Pincode viladatie mislukt!");
?>

<?php

mysql_query("UPDATE users SET belcr = belcr + 200 WHERE name = '".$name."' LIMIT 1") or die(mysql_error());
	?>
<p> Uw aankoop is gelukt, De 200 BelCredits Zijn begeschreven.<br>Ga terug naar uw home om het te zien.</p>

Weet iemand wat hier verkeert aan is?

MVG Martijn31

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik krijg geen fout hij reageert niet meer.
ik weet niet of ik een backupje hier moet posten zodat je de users van de database kan bekijken

Als ie niet reageert ligt het eerder bij de file( $url ) operatie dan bij de database. Een database blijft zga nooit hangen, maar als je een file wil openen die niet bereikbaar is kan het wel een tijdje duren.

Ik zou even checken of je mollie URL nog goed is en of mollie nog reageert.

Heey Frats

Ik heb de fout gevonden en die fout heb ik verwijdert.

De code is nu:

[SQL] <?php
$toegangscode = $_GET["toegangscode"];
$url = "http://www.mollie.nl/partners/api/micropayment/".
"?toegangscode=".urlencode($toegangscode);
$result = @implode("",file($url));

if ($result != "OK")
die("Pincode viladatie mislukt!");
?>

<?php

mysql_query("UPDATE users SET belcr = belcr + 200 LIMIT 1") or die(mysql_error());
?>
<p> Uw aankoop is gelukt, De 200 BelCredits Zijn begeschreven.<br>Ga terug naar uw home om het te zien.</p>[/SQL]

Ik heb dus:[SQL] WHERE name = '".$name."'[/SQL] verwijdert.
Alleen nu heb ik het probleem dat ze wel aankomen
maar bij de verkeerde...
De vorige keer had ik al een vraag gepost of het mogelijk was deze code: [SQL] WHERE name = '".$name."'[/SQL] Te vervangen door een werkende code waardoor jezelf je eigen naam in moet vullen en dat het dan bij die persoon aankomt

Is daar een mogelijkheid voor?

Uhm, ja, de code die je net verwijderd hebt.

Je query verhoogt nu gewoon van iedereen de belcredits, omdat er geen conditie is voor welke velden in de tabel hij moet verhogen.

Met de WHERE clausule geef je aan welke rijen van de tabel users je wilt updaten; namelijk degene die als naam hebben, de naam van de gebruiker. Die natuurlijk wel moet bestaan (bestaat de variabele $name en bevat hij de juiste data?)

Ik heb het naar de hele middag goed zoeken in mijn bestanden toch gevonden

de juiste code was:

[sql] mysql_query("UPDATE users SET gebelt = gebelt + 1 WHERE name = '". $user->name."' LIMIT 1") or die(mysql_error());[/sql]

toch bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan