Mysql restore database

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansjevery

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2003
Ik heb mijn forum naar een andere server geplaatst, maar bij het herstellen van de database gaat het mis...:
Code:
Error importing backup file

DEBUG MODE

SQL Error : 1064 You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '
Weet iemand wat dit is? en hoe ik het oplos?

Hansje

Er zit een fout in je SQL syntax, waarschijnlijk doordat je één of meer tabellen hebt waar één of meer rijen in voorkomen die een waarde bevat met een ' erin. phpMyAdmin gaat daar namelijk niet al te best mee om. Je zal de query dus handmatig moeten fixen, door deze ' te escapen. Dit houdt in dat je er een \ voorzet.

Als ik het goed begrijp moet ik dus voor elke ' een / zetten? Pffff.. wat een werk... maar hoe komt dat nou eigelijk? op de andere server ging dat wel goed...

Hansje

Geplaatst door Hansjevery
Als ik het goed begrijp moet ik dus voor elke ' een / zetten? Pffff.. wat een werk...
Nee, een \ voor elke waarde die een ' bevat :)
maar hoe komt dat nou eigelijk? op de andere server ging dat wel goed...
Andere server, andere instellingen.
Ook al lijkt het mij dat deze backup op beide servers niet hersteld kan worden, magoed :)

Laatst bewerkt:
Ik heb alle ' vervangen door /', maar ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding... Ik snap er echt niks meer van.

Hansje

Ik heb alle ' vervangen door /', maar ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding... Ik snap er echt niks meer van.

Hansje
JPeetje heeft het over een backslash ("\"), jij gebruikt een gewone slash ("/").. ;)

Dat was een typfoutje, ik heb het met een backslash gedaan. Maar dat is dus niet de oplossing.

Hansje

Dat was een typfoutje, ik heb het met een backslash gedaan. Maar dat is dus niet de oplossing.

Hansje
Post de query hier eens?
Denk aan de
PHP:
 tags ;)

Ik heb de backup die ik wil herstellen op de andere server in de bijlage gestorken, hier heb ik nog niets verandert.

Hansje

Bijlagen

Ik heb de backup die ik wil herstellen op de andere server in de bijlage gestorken, hier heb ik nog niets verandert.

Hansje
1 ding snap ik direct al niet: waarom zit er HTML-code in een .sql bestand? :confused:

Edit: ik ben niet echt een foute waarde tegengekomen.. alles was al ge-escaped (tenzij ik het over het hoofd heb gezien..)

Laatst bewerkt:
Dit is gewoon de beckup die ik gemaakt heb van mijn phpbb2 forum, en als ik die dus wil herstellen op een andere server dan doet hij het niet. Waarom er html inzit weet ik ook niet... maar hij doet het wel op de originele server.

Hansje

Geplaatst door aaajeetee
Edit: ik ben niet echt een foute waarde tegengekomen.. alles was al ge-escaped (tenzij ik het over het hoofd heb gezien..)
Hoe heb je gezocht dan ?

Ik vind 't een enorm ranzige backup die ik ook niet ga doorzoeken. Elke INSERT query heeft '' om de waarde heenstaan, zelfs bij integers (waar dat dus helemaal niet hoort). Om dan 3600 regels te doorzoeken naar de enkele quotjes die niet geëscaped worden ... Nee dank je, kep meer te doen :p

Opgelost

Ik had de backup gemaakt met behulp van de backup functie die in het administratorgedeelte van mijn phpbb forum zat, die doet het dus blijkbaar niet goed, als ik de backup doe met phpmyadmin gaat het gewoon zoals het moet.
Iedereen bedankt :)

Hansje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan