mysql table uitlezen

• Onderwerp starter Onderwerp starter altar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

altar

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2010
Hallo ik heb deze code voor php dit werkt kan ik dit werkend krijgen met C# HELP aub. echo "<td>" . $row['online'] . "</td>"; dit gedeelte will ik tonen op Label.Text.

PHP:
<?php
$con = mysql_connect("xxx","xxx","xxx");
if (!$con)
  {
  die('Could not connect: ' . mysql_error());
  }

mysql_select_db("xxx", $con);

$result = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE username='altar'");

echo "<table border='0'>";

while($row = mysql_fetch_array($result))
  {
  echo "<tr>";
  echo "<td>" . $row['online'] . "</td>";
  echo "</tr>";
  }
echo "</table>";

mysql_close($con);
?>

ja dank je ik heb deze code gevonden maar hij leest alles (string query = "SELECT id, naam, leeftijd FROM leden";) ik wil alleen een waarde tonen bv. leeftijd.

Code:
MySqlConnection sqlConn = new MySqlConnection("Database=test; Data Source=localhost; User Id='root'; Password=''");
string query = "SELECT id, naam, leeftijd FROM leden";
string resultaat = "";
MySqlCommand myCommando = new MySqlCommand(query, sqlConn);
MySqlDataReader sqlReader;

try
{
    sqlConn.Open();
    sqlReader = myCommando.ExecuteReader();
    while (sqlReader.Read())
    {
        resultaat += sqlReader.GetValue(0).ToString() + " " + sqlReader.GetString(1) + " " + sqlReader.GetInt32(2).ToString() + "\n";
    }
    sqlReader.Close();
    lbl_gegevens.Text = resultaat;
}
catch (Exception x)
{
    MessageBox.Show(x.Message, "Fout", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Error);
}
finally
{
    sqlConn.Close();
}

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je maar één waarde wilt hebben moet je sowieso geen loop gebruiken (while (sqlReader.Read())) want dan krijg je een gecombineerd resultaat. Verder heeft het niet zoveel zin als je alleen maar in GetValue(0) (0=ID) geïnteresseerd bent om dan zowel ID, naam als leeftijd uit de tabel te halen. Misschien moet je even vertellen wat je nu precies wilt?

players.png dit is mijn database ik wil kijken username bv altar online of offline is of weet jij een ander oplossing. ook goed

:thumb:

Je zult je SQL dan moeten aanpassen aan iets als:
Code:
"SELECT online FROM leden WHERE user=@user";
Vervolgens voeg je de username als parameter aan je code toe:
Code:
myCommand.Parameters.AddWithValue("@user","hier_vul_je_naam_in_dus_liefste_als_string_variabele");
Tenslotte verwijder je de loop en lees je maar één record uit - neem aan dat gebruikersnaam toch uniek is...
Code:
if (sqlReader.Read())
Je krijgt dan in sqlReader.Getstring(0) de waarde van online te zien - weet niet hoe je dat opslaat, ga nu even uit van tekst, maar hopelijk Bool(ean) false of true - dat is een beter ontwerp... Deze vergelijk je met 'online' óf true, en dan heb je je resultaat.

Dank je wel voor je moeite maar ik kom er niet uit heb je een werkend code voor mijn .

Dank je wel voor je moeite maar ik kom er niet uit heb je een werkend code voor mijn .

Beste mensen het is me geluk misschien heeft iemand wat aan hier code

string duits = "server=xxx;user=xxx;password=xxx;database=xxx;";
MySqlConnection myduits = new MySqlConnection(duits);
string sqlduits = "SELECT `online` FROM `players` WHERE `username` = 'Duits';";
MySqlDataAdapter daduits = new MySqlDataAdapter(sqlduits, myduits);
DataTable dtduits = new DataTable();
daduits.Fill(dtduits);
{
duitss.Text = dtduits.Rows[0][0] + "";
}

nu wil ik UPDATEN bv het is nu offline als button word geklikt moet veranderen naar online, al vast dank ik voor jullie hulp.

Updates in de database doorvoeren kan via precies wat je nu al hebt, met een kleine aanpassing, namelijk niet SELECT FROM maar UPDATE gebruiken als MySQL commando.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan