Beste mensen.
Ik wil beginnen met een nieuw projectje. Het betreft een MMORPG spel dat in LUA gescript moet worden en een MYSQL database gebruikt om data op te slaan. In het spel krijg je om het uur attack points om aan te vallen. Maar mn programma moet dus elke seconde checken of de gebruiker zn attack points moet krijgen (als het uur) voorbij is. Ik wil dit doen door een tijd functie te gebruiken van MYSQL zelf. Kan ik de database elke seconden queryen? Of laat me de vraag zo stellen. Als ik honderden spelers elke seconden met mn spel een query laat uitvoeren hiervoor, kan dat dan kwaad voor de database. Kost dat niet enorm veel bandwith en cpu van de database? Ik hoop dat u me begrijpt. Ik kan ook functies maken die de database 1x queryen en de tijd zo opvragen en dat het programma dan zelf de tijd berekend. maar dat heb ik geprobeerd en dat is gewoon teveel voor mij. Mn hersens kunnen niet zover komen om die functies te maken jammer genoeg. Ik laat het spel extra niet controleren van de gebruiker zn pc omdat de gebruiker dan vals kan spelen door de klok van zn pc te verzetten.
Bedankt voor uw tijd.
Jules
Ik wil beginnen met een nieuw projectje. Het betreft een MMORPG spel dat in LUA gescript moet worden en een MYSQL database gebruikt om data op te slaan. In het spel krijg je om het uur attack points om aan te vallen. Maar mn programma moet dus elke seconde checken of de gebruiker zn attack points moet krijgen (als het uur) voorbij is. Ik wil dit doen door een tijd functie te gebruiken van MYSQL zelf. Kan ik de database elke seconden queryen? Of laat me de vraag zo stellen. Als ik honderden spelers elke seconden met mn spel een query laat uitvoeren hiervoor, kan dat dan kwaad voor de database. Kost dat niet enorm veel bandwith en cpu van de database? Ik hoop dat u me begrijpt. Ik kan ook functies maken die de database 1x queryen en de tijd zo opvragen en dat het programma dan zelf de tijd berekend. maar dat heb ik geprobeerd en dat is gewoon teveel voor mij. Mn hersens kunnen niet zover komen om die functies te maken jammer genoeg. Ik laat het spel extra niet controleren van de gebruiker zn pc omdat de gebruiker dan vals kan spelen door de klok van zn pc te verzetten.
Bedankt voor uw tijd.
Jules