bluesbrother
Gebruiker
- Lid geworden
- 20 sep 2006
Beste mensen,
Ik ben nu al 2 dagen aan het klooien met 2 queries.
Toegegeven niet mijn sterkste kant.
Ik heb het eerst in Mysql geprobeerd (waar het uiteindelijke ook in moet gebeuren)
en toen in MSAccess (via een ODBC koppeling naar Mysql) in de hoop dat ik met wat sleur en pleur werk er wat makkelijker uit zou komen.
Niet dus. Kan iemand me helpen of in de goede richting wijzen ?
Ik heb 2 queries die doen wat ik wil.
Query 1:
(In MsAccess doet deze wat ik wil.)
Query 2
Geeft ook een waarde die ik nodig heb.
Uitleg:
Ik moet van de informatieproducten een overzicht maken waarin alle gegeven van deze informatie producten staan.
In de eerste Query is alleen informatie nodig van een 1 op veel tabel. Bijvoorbeeld "SoortNaam". Hier staat de Soortnaam
in een aparte tabel en staat in de hoofdtabel (jos_iprod_informatieproducten) een ID die daarnaar verwijst.
Dit geld voor alle JOINS in deze query.
De informatie uit de 2de query "EntiteitNaam" moet in het overzicht erbij komen. Grote verschil met de andere gegevens: er zit een tussentabel tussen. En ik snap maar niet hoe ik dat op kan nemen in het geheel. Ik heb al allerlei verschillende dingen geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Maar zeg maar even niks wat ik dan geprobeerd heb om iedereen de kans te geven er "blanco" in te gaan.
Ik hoop dat ik zo duidelijk ben ? Anders verneem ik dat graag.
Bedankt alvast !
Bluesbrother
Ik ben nu al 2 dagen aan het klooien met 2 queries.
Toegegeven niet mijn sterkste kant.
Ik heb het eerst in Mysql geprobeerd (waar het uiteindelijke ook in moet gebeuren)
en toen in MSAccess (via een ODBC koppeling naar Mysql) in de hoop dat ik met wat sleur en pleur werk er wat makkelijker uit zou komen.
Niet dus. Kan iemand me helpen of in de goede richting wijzen ?
Ik heb 2 queries die doen wat ik wil.
Query 1:
(In MsAccess doet deze wat ik wil.)
Code:
SELECT a.InformatieProductId, a.Code,
a.InformatieProductNaam,a.Frequentie,
a.Dossier, a.Voorbeeld,
i.NiveauText, a.Afkorting,
b.SoortNaam,
c.SysteemNaam,
d.FrequentieNaam,
e.DrillDownNaam,
f.KernSysteemNaam,
g.FrequentieNaam,
h.StatusNaam,
j.EntiteitNaam
FROM (((((((((jos_iprod_informatieproducten AS a), jos_iprod_entiteitstructuur AS j
LEFT JOIN jos_iprod_informatieproductsoort AS b ON a.Soort = b.InformatieProductSoort)
LEFT JOIN jos_iprod_rapportsysteem as c ON c.SysteemId = a.RapportSysteemId)
LEFT JOIN jos_iprod_frequentie AS d ON a.Frequentie = d.FrequentieId)
LEFT JOIN jos_iprod_drilldown AS e ON a.Drilldown = e.DrillDownId)
LEFT JOIN jos_iprod_kernsysteem AS f ON a.KernSysteem = f.KernSysteemId)
LEFT JOIN jos_iprod_frequentie AS g ON a.Frequentie = g.FrequentieId)
LEFT JOIN jos_iprod_status AS h ON a.Status = h.StatusId)
LEFT JOIN jos_iprod_niveau as i ON i.IDNiveau = a.Niveau)
WHERE a.InformatieProductId In (SELECT InformatieProductId FROM jos_iprod_informatieproducten);
Query 2
Geeft ook een waarde die ik nodig heb.
Code:
SELECT EntiteitNaam FROM jos_iprod_entiteitstructuur WHERE ID IN (
SELECT EntiteitDieProduceert FROM jos_iprod_productleveranciers
WHERE InformatieProductId IN (SELECT InformatieProductId FROM jos_iprod_informatieproducten))
Uitleg:
Ik moet van de informatieproducten een overzicht maken waarin alle gegeven van deze informatie producten staan.
In de eerste Query is alleen informatie nodig van een 1 op veel tabel. Bijvoorbeeld "SoortNaam". Hier staat de Soortnaam
in een aparte tabel en staat in de hoofdtabel (jos_iprod_informatieproducten) een ID die daarnaar verwijst.
Dit geld voor alle JOINS in deze query.
De informatie uit de 2de query "EntiteitNaam" moet in het overzicht erbij komen. Grote verschil met de andere gegevens: er zit een tussentabel tussen. En ik snap maar niet hoe ik dat op kan nemen in het geheel. Ik heb al allerlei verschillende dingen geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Maar zeg maar even niks wat ik dan geprobeerd heb om iedereen de kans te geven er "blanco" in te gaan.
Ik hoop dat ik zo duidelijk ben ? Anders verneem ik dat graag.
Bedankt alvast !

Bluesbrother