mySQL versie??

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellelysium2000

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
Hallo,

Ik ben bezig met de installatie van PHPBB2 op mn site, alleen daarbij staat de vraag welke mySQL versie je gebruikt. Ik kan op de site van Hostway niks vinden over de versie van mySQL die ze gebruiken daar. Weet iemand of ze daar mySQL versie 3.x of 4.x gebruiken?

Jelle

aangezien je server php ondersteunt, zet deze code eens in een php bestand (bijv. test.php, mysql_versie.php, gewoon een naam):
PHP:
<?php
mysql_connect("localhost", "gebruikersnaam", "wachtwoord") or die("Kan geen verbinding maken: " . mysql_error());
printf ("MySQL server versie: %s\n", mysql_get_server_info());
?>

en draai het script dan op je host
makkie :)

thanx

bedankt, alleen werkt het niet bij mij. De mySQL server heeft een ander adres dan localhost en er staat acces denied, kan geen vebinding maken. En ik heb geen wachtwoord. Hoe krijg ik dat dan voor elkaar? Hoe moet ik de route dan naar die server aangeven?

de server waarop je een script uitvoert, wordt meestal met localhost aangesproken...
de gebruikersnaam & wachtwoord is meestal in te stellen bij een control panel die bij je domein komt...
heb je deze niet, dan zul je een email naar je host moeten sturen met aanvraag van al deze gegevens

succes

Of maak gewoon even een PHP bestandje aan met het volgende er in:

PHP:
<?
phpinfo()
?>

Als je vervolgens naar dit PHP bestand op je webserver toegaat krijg je een netjes gesortpagina met allemaal gegevens en instellingen van je webserver, waaronder je MySQL versie. (MySQL versie staat iets onder het midden van de pagina geloof ik ;))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan