Mysql vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

alain1988

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Beste,

voor een school gaan we een applicatie maken dat lesroosters bijhoud

iemand die me kan helpen hoe ik er het beste aan begin ik heb al een mysql database opgebouwd maar denk niet dat ik er goed mee bezig ben.

hou zouden jullie het aanpakken

het is niet dat ik het nie weet hoe de functies werken hoor maar het is best ingewikkeld

moeten kunnen filteren op graden (1ste , 2de , 3de graad)
als bv 1ste graad geselecteerd is moet er nog onderscheid gemaakt worden tussen rictingen (TSO, KSO,BSO) en dan nog volgens vakgebied

maar toch bedankt

waarin maak je de applicatie? wordt het een webapplicatie in PHP?

het lijkt mij dat je op school prima les krijgt over het ontwerpen van een database, is dat niet zo?
ik zou me maar eens gaan verdiepen in mysql workbench, dit is een erg handig stuk gereedschap om een database erg eenvouding in elkaar te flanzen.

heb je daarnaast al een webserver tot je beschikking? of tenminste een werkende mysql server?

ik heb een webserver met php mysql en phpmyadmin

en ik volg geen les zal dit ooit wel nog es doen via avondschool als het weer eens wat rustiger word ,
zal me idd es verdiepen workbench

Leg eens uit wat je al hebt.

Hoe groot moet het programma worden? Moet het ook de roosters van docenten bijhouden?

Ik denk dat je voor elke groep 1 tabel moet maken. Dus voor alle klassen, 1 voor de lessen/vakken, 1 voor de docenten, 1 voor de lokalen. en eentje om het te combineren.

Voor een PO voor informatica hadden ze deze structuur gebruikt(dit is dan wel in acces, maar de structuur blijft het zelfde):
rooster.JPG

Ik denk dat als je de tabel leervak koppelt met een tabel klassen, dat je een heel eind moet komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan