Mysterieus 2e Besturingssysteem op mijn PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

tejoos

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2004
Hallo Allemaal,

Ik heb een uitdaging voor jullie, hier komt 'ie.

Ik had Windows XP Sp2 Professional (corporate edition) bemachtigd en het was weer eens tijd om alles te formatteren en opnieuw te installeren, dus ging ik aan de slag. Op de een of andere manier ging het mis met het opstarten vanaf de schijf, en heb ik abusievelijk Windows Xp op mijn D schijf geïnstalleerd. Na alle gewiste data teruggehaald te hebben heb ik nog een poging ondernomen, ditmaal ging het wel goed en had ik opeens windows Xp sp2 op c en op d schijf draaien. In het opstartscherm kreeg ik vervolgens de vraag:

Selecteer het besturingssysteem dat u wilt starten:

Microsoft Windows XP Professional
Microsoft Windows Xp Professional

Gebruik de pijltjestoetsen om een besturingssysteem te selecteren, druk vervolgens op Enter.

Niks aan de hand zou je zeggen, kwestie van D schijf formatteren en dus die andere Win XP weghalen.
Niet dus!

D geformatteerd, opnieuw opgestart en wat schetst mijn verbazing, wederom hetzelfde scherm. Na expres de verkeerde te hebben gekozen om te kijken wat "ie zou doen kreeg ik de volgende melding:

Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:

windows-hoofdmap \system32\hal.dll

Installeer opnieuw.

Dit was een raadsel voor mij dus heb ik de meest drastische methode gekozen die ik kon bedenken, nl. Windows XP SP2 opnieuw installeren vanaf schijf met uitgebreide formattering deze keer. Ook dit was geen oplossing, weer kwam dezelfde melding. Nu heb ik dus de volgende situatie, op mijn c schijf heb ik een kale xp staan, geen geinstalleerde programma´s behalve van mijn internet provider om contact te kunnen maken met dit forum. Op mijn d schijf staat helemaal niets en al mijn data staat op mijn e schijf(een Sata schijf).

Kan iemand mij misschien helpen met dit spookbesturingssysteem?

Met vriendelijke groet en alvast bedankt,

Theo van Steenhoven

Hoi,

Rechtsklik op "Deze computer". Kies voor 'Eigenschappen". Dan "Geavanceerd". In dat tabblad kies voor Opstart- en herstelinstellingen. Hierin klik je op de knop "Bewerken". Er opent zich een Kladblokvenster met als inhoud het bestand "boot.ini". Hierin staan als het goed is 2 opstartitems waarvan je dus één kunt weghalen. Volgens mij is die versie die op D: stond dan de regel waarin partition(2) of zoiets staat.

Als je niet zeker bent van je zaak kun je het volgende nog doen: Sluit Kladblok zonder veranderingen op te slaan. In het venster Opstart- en herstelinstellingen haal je het vinkje weg bij de optie "Lijst met besturingssystemen x seconden weergeven. Druk op OK en klaar is Tejoos.

SIDI, je bent mijn held. Ik heb hier toch wel een dag of twee mee lopen pielen en jij lost het op in pakweg 3 uur. HELEMAAL TOPPIE!!!!:thumb: :thumb: :thumb:

Heel erg bedankt

Ik wordt er verlegen van...
Dit was graag gedaan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan