Mysterieus driver probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

hatzeflatze

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2014
Ik heb al een aantal maanden een driver probleem en na tijden troubleshooten en proberen heb ik besloten hier mijn probleem te posten.

Het probleem is dat ik als ik een spel speel ik uit het niets bsods krijg, en het leek er eerst op dat het door mijn SLI configuratie kwam, maar nu ik met 1 videokaart dezelfde problemen ervaar tast ik even in het duister.

Whocrashed wijst nvidia windows kernel aan als de schuldige (ntoskrnl.exe), Heb eerst de nieuwste driver opnieuw geinstalleerd, dit hielp niet, daarna de eennalaatste driver, geen resultaat, nog een oudere driver ook geen resulaat.

Hierna de videokaart in een ander systeem getest, waarin we geen problemen ondervonden.
Ook hebben we Memtest96 9 uren laten draaien, zonder problemen.

Nu ben ik vanavond met Windows veriefier aan de slag geweest, met resulaat: ik kreeg na 3 minuten een bsod die een asus driver aanwees als de schuldige; jammer genoeg hiervan geen minidump omdat het systeem in de bsod bleef hangen en ik hem koud moest resetten. Ik tast nu echt even in het duister, hoop dat de mensen die meer verstand van Windows mij verder kunnen helpen.

Specificaties systeem:
Asus gryphon z87 moederbord
intel i7 4771 processor
2x gtx 650 ti boost in SLI
samsung 840 pro ssd
wd black 1tb hdd
corsair 24 GB RAM
Cm gm 650 watt psu
cm nepton 280l in full push pull

Alvast bedankt,

Hatzelfatze

:confused: Helaas voor mij jouw verhaaltje dubbelzinnig klinkt, je zei en je begint iets over SLI configuratie probleem namelijk denkt je dat die probleem is toch ??
Wat bedoel je mee ?? heb jij toevallig ook video-kaarten verdubbelt wegens bepaalde beeld-prestatie of je bedoel iets anders i.v.m. Sli probleem ??
En later denkt je dat probleem ligt aan jouw NVIDIA driver, misschien heb jij driver op verkeerde plek gedownload of zo ? je weet wel dat je die altijd bij NVIDIA site ook downloaden moet enz..

Dus altijd en aleen maar bij -->>http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Verder omdat jouw probleem niet echt helder is wil ik je vragen of je zoiets ( kijk Screenshot ! ) wel bij jouw probleem wat helpen kan ?? :(

ScreenShot009.jpg

Laatst bewerkt:
Excuses voor de onduidelijkheid,

Ik heb mijn vermoeden dat er iets in de nvidia kernel misgaat kan het alleen niet plaatsen, is zeer zeker geen hardware probleem.

hoopte een compleet verhaal te plaatsen zodat eventuele vragen aangaande wat ik al geprobeert heb weg te nemen.

de driver komt uiteraard bij nvidia weg

Verder ben ik bekent met de screenshot die je bijvoegt, het in en uitschakelen haalt niets uit, het probleem zit duidelijk dieper

Geen Excuus jonge :D

Oookey snap ik je maar wat bedoel je met SLI dan en of heb je iets met SLI verandert of met SLI gedaan ?? :( dit is alleen maar bij NVIDIA aanwezig en je vertelde ( in boven commentaar ! ) dat je denkt dat die probleem door jouw eigen SLI configuratie komt ..:(
Weet je wat SLI is ? en of weet je dat SLI configuratie kan betekenen dat jij gecombineerd hebt twee of meer video-kaarten door-mekaar ( wegens betere beeld-prestatie ! ) enz.. :( ?

Laatst bewerkt:
Zoals je in de specificaties kunt zien zijn de kaarten niet gemixt en exact hetzelfde.

Waarom ik denk dat het probleem richting de driver die geen SLI kan verwerken wijst, is omdat ik op mijn eigen syteem grondig heb getest met een gtx 760 en mijn eigen kaarten afzonderlijk op mijn systeem en een ander systeem heb gestest

hoop dat het wat duidelijker is.

GTX 760 ? :D die gebruik ik zelf op dit moment ( perfecte gewoon V.Kaart ) hoezo zie ik daar dan 2x gtx 650 ?
ScreenShot011.jpg

Dus dan driver helemaal grondig te verwijderen ( ! met Driver Sweeper ! ) en opnieuw installeren helpt niets ?? :( ...dan weet echt niet op dit moment wat die ongv. bij jou probleem kan zijn:confused:

Laatst bewerkt:
Volgens mij is er nog wat meer mis met het verhaal. NTOSKRNL heeft namelijk niets met NVIDIA te maken, maar is de windows core kernel.

Een NTOSKRNL crash is zo'n beetje elke niet specifieke crash. Grote kans dat er dus een ander hardware probleem is dat niets met de videokaarten te maken heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan