Mysterieus (half) icoontje

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelj

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2004
Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik een half pictogram op m'n bureaublad (zie bijlage 1). Ik kan 'm wel verschuiven (zie bijlage 2), maar verder kan ik er niets mee: geen eigenschappen bekijken, als ik er op klik of dubbelklik, zie ik niets. Hij staat rechts van de tijd, boven de systeembalk.
Als ik bij Gebruikers bij mijn account bij Desktop kijk, zie ik 'm ook niet.
Als ik m'n PC heb opgestart, is ie er nog niet. Als ik een half uur later kijk, staat ie er wel. Ik heb dan zelf, bewust, nog geen enkel programma gestart.
Dus waarschijnlijk hoort ie bij een programma, wat na de Windows opstart wordt aan geslingerd. Heeft iemand enig idee waar dit halfie vandaan komt?
Ik heb recentelijk geen nieuwe programma's geïnstalleerd, uiteraard wel al dan niet automatische updates.
Ik heb al gescanned met MalwareBytes Antimalware, met Emsisoft Antimalware, met SuperAntiSpyware, vinden allemaal niets. Ook Avast Antivirus signaleert niets.

Marcel

Bijlagen

• 20150127_01_Bijlage 1.jpg
    20150127_01_Bijlage 1.jpg
    16,3 KB · Weergaven: 44
  • 20150127_02_Bijlage 2.jpg
    20150127_02_Bijlage 2.jpg
    16 KB · Weergaven: 47
Marcel proberen, type links onderin, bij die grote ronde bol.

1. Mapopties, geef geen enter. Klik dan daarna wel op mapopties, dan 2 tab Weergave, dan 3 onderop de lijst staat 'Wizard delen gebruiken (aanbevolen)' dan 4 vinkje daarbij weghalen 5, dan knop Toepassen, het icoon verdwijnt, dan 6 vinkje weer terugzetten .... en het icoon is het nu weg?

@manama: grote ronde bol noemt men toch meestal Startknop, hahaha?
Ik zie trouwens niet wat jouw oplossing met dit probleem te maken heeft maar ik ga het thuis zeker even proberen, niet geschoten is per slot van rekening altijd mis.

@marcelj:
Ik zie dat je zowel Avast AV als Comodo AV hebt geinstalleerd, over het algemeen wordt het afgeraden om 2 virusscanners te gebruiken omdat die elkaar in de weg kunnen gaan zitten.
Wanneer je Comodo AV verwijderd zal dit halve icoontje waarschijnlijk ook weg gaan en weg blijven.

Ik heb hetzelfde icoontje, het hoort bij Comodo AV en bij mij stond het er ook ineens.
Ik heb het alleen voor elkaar gekregen om het weg te krijgen door een bepaald proces in de taakbeheer af te sluiten, helaas na een herstart staat ie er weer.
Ben even kwijt welk proces dat is want ik zit nu niet achter mijn thuis pc maar ik dacht cis.exe.
Het hoort in ieder geval wel bij Comodo AV.

Open Comodo and go to Advanced Tasks > Advanced Settings > User Interface and UNCHECK the box beside 'Show Comodo Message Centre'
Now restart your system.
Zie ook HIER voor een mogelijke oplossing.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Als het icoontje er weer staat:

Rechtsklik op een leeg stuk van het bureaublad en kies "Aan persoonlijke instellingen aanpassen"
Noteer welk thema je nu hebt ingesteld staan.
Kies daarna een Basisthema, dus dat is er eentje zónder Aero.
Kijk of je dan wel wat met het icoontje kunt.

Tijs.

Hoi allemaal,

Ik heb zoveel zitten rotzooien om dat halve icoontje weg te krijgen, dat ik op een gegeven moment niet meer wist wat ik wel en/of niet veranderd heb. Op dat moment leek het me beter om terug te gaan naar m'n laatste image backup. Zo gezegd, zo gedaan, resultaat: halve icoon is weer verdwenen.
@hoogteijling:
Volgens mij heb ik van Comodo alleen de Firewall actief en van Avast alleen de Antivirus.
Dat de veroorzaker mogelijk CIS.exe is, zou best eens kunnen, want ik heb een keer na de opstart zeker 20 minuten lang alles zitten volgen met SystemExplorer en zag dat het symbooltje verscheen nadat CIS.exe actief was geweest. Maar omdat de processen elkaar snel opvolgen, is dat moeilijk met zekerheid te zeggen. Maar goed, het lijkt er dus wel op.
Als ik met Whatsrunning kijk wat er aan processen actief is, zie ik CIS.exe en CIStray.exe, maar geen ComodoAV. ook niet als ik met Whatsrunning/services kijk.
Wat mis ik aan info als ik de 'Show Comodo Message Centre' uit vink, want dat wil ik zeker proberen als het halve icoontje toch weer verschijnt?

@manamana:
Ook jouw optie hou ik in gedachten als dat ding weer terug komt.

Iedereen hartstikke bedankt voor alle moeite en voor het meedenken.

Groetjes, Marcel

Oke mooi opgelost toch. En oh ja, Marcel @Hoogteijling :P die grote ronde BOL is inderdaad de startknop :D of ook wel ORB :shocked: genaamd. De Fun erin houden he. Klik

Onderstaand stappenplan heeft het voor mij opgelost.
Het halve icoontje is weg bij mij nadat ik de pc opnieuw opgestart had.
Open Comodo and go to Advanced Tasks > Advanced Settings > User Interface and UNCHECK the box beside 'Show Comodo Message Centre'
Now restart your system.

@manamana: hahahaha

Groeten Marcel

Hoi hoogteijling,

Op de laptop van m'n meissie hadden we hetzelfde probleem met W8.1. Daar idd in Comodo 'Show Comodo Message Centre' uitgevinkt en het halfie was weg. Blijft de vraag uit m'n vorige reactie: wat mis ik nu aan meldingen als die optie uitgevinkt blijft?

Groetjes, Marcel

Laatst bewerkt:
Eigenlijk zou ik niet weten welke meldingen je precies mist.
Zelf heb ik het idee dat het enkel meldingen zijn mbt geslaagde updates ofzo maar zeker weten doe ik het niet.
Ik ben blij dat ik van dat halve icoontje af ben in ieder geval.

Groeten Marcel

wat mis ik nu aan meldingen als die optie uitgevinkt blijft?
Show messages from COMODO Message Center – If enabled, Comodo Message Center messages will periodically appear to keep you abreast of news in the Comodo world.
They contain news about product updates, occasional requests for feedback, info about other Comodo products you may be interested to try and other general news. (Default = Enabled).
https://help.comodo.com/topic-72-1-451-4751-.html#comodo_message_center
Ze proberen je dus meer producten aan te smeren. :P

Laatst bewerkt:
Hoi Mik,

hartstikke bedankt voor deze info, ik kan die optie dus met een gerust hart uit laten staan.
Als ik andere producten van ze wil, ga ik wel op hun site kijken.

Nogmaals bedankt en een fijne avond/nacht.

Marcel

Graag gedaan en succes, je mag je vraag de status "opgelost" geven in je beginpost (rechtsbovenin)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan