mysterieus probleem. niet alle bestanden openen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Held
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Held

Forumleiding
Hoofdbeheerder
Lid geworden
7 jan 2002
alle word documenten openen normaal, behalve als het document de naam CV.doc heeft.

als je de naam van dat document wijzigt naar iets anders, vb CV1.doc dan opend hij wel.

iemand een idee?

thx, Held

er is een "bitje" verkeerd gevallen tijdens het opslaan.

Typ in Word maar een paar willekeurige letters en sla het bestand op onder de naam cv
Je zal zien dat 'ie daarna normaal opent.

Een 2e mogelijke oorzaak is een conflict tijdens de opmaak van bepaalde regels in het document.

Opsporen doe je als volgt :

open het (anders hetende cv.doc) kopieer een regel of alinea naar een leeg document en sla het op onder de naam cv (en open het weer om te kijken of je de fout al hebt meegekopieerd.)

Kopieer vervolgens regel voor regel, of alinea na alinea, de tekst uit het (anders hetende) CV.doc naar het nieuwe cv.doc en sla na elke kopieeractie het bestand op onder cv.doc.

Zo kan je erachter komen waar de eventuele "fout" zit in de opmaak waardoor Word het bestand niet meer wil openen na opslaan.
Is het een kleiner bestand, type het dan eens over -zonder opmaak- en sla het op als cv.doc. Ga vervolgens weer de opmaak toepassen.

Laatst bewerkt:
vreemde is dat een perfect werkend bestand vb test.doc wel opend. maar als je het hernoemt (F2) naar CV.doc dan opend ie plots niet meer.

anyway ik heb je oplossingen doorgegeven, hoop dat het werkt.

many thanks,

Jeroen

Geplaatst door held
alle word documenten openen normaal, behalve als het document de naam CV.doc heeft.

als je de naam van dat document wijzigt naar iets anders, vb CV1.doc dan opend hij wel.

iemand een idee?

thx, Held

Hoi jeroen

Schijnt normaal te wezen lees hier onder aan de pagina de kleine letters maar , het waarom is mijn niet duidelijk ?

tja,

dat kan ik ook niet verklaren, maar doe de "Pepsi-test" en zie dat het werkt :

(type een paar willekeurige letters in Word en sla het bestand op onder de naam cv) en open het daarna. Het gaat gewoon goed.

Er schiet mij nog iets anders te binnen:
zou het kunnen dat de maker van het bestand in het naamvak intypt cv.doc

Als 'ie dat doet dan krijg je een dubbele doc extensie, (cv.doc.doc) immers, in het naamvak hoef je geen .doc in te toetsen binnen Word. Word slaat al de gemaakte bestanden op als .doc's (tenzij de gebruiker een ander formaat wilt hebben.)

Roby,

volgens mij wordt daar wat anders bedoeld. "daar" wordt gezegd dat je geen . in de naam moet zetten, waardoor er in de bestandsnaam + extensie meer dan 1 punt voorkomt. (soortgelijke opmerking als mijn vorige posting)

Geplaatst door gast0225
Roby,

volgens mij wordt daar wat anders bedoeld. "daar" wordt gezegd dat je geen . in de naam moet zetten, waardoor er in de bestandsnaam + extensie meer dan 1 punt voorkomt. (soortgelijke opmerking als mijn vorige posting)

Op een andere page staat weer dit :

Sluit uw cv bij als Word- of tekstdocument.
Er mogen GEEN spaties in de naam van het bestand zitten!
Dus bijv. naamcv.doc en niet naam cv.doc

Dus lijkt me dat extentie verhaal niet meer gegrond ?

jawel,

het principe blijft hetzelfde op die site :

de bestandsnaam mag geen spaties en/of meerdere "dots" bevatten, maar wat op die site wordt gezegd / geeist staat (in principe) helemaal los van het probleem van vraagsteller.

Deze was van een andere site en er waren heel veel site`s die hetzelfde zeiden ,maar het waren allemaal van die invulformulieren , zou het niet kennen dat cv.doc een online .doc is die daarom in windows niet gebruikt kan worden , ik doe maar een gooi .:D

m.i. niet,

die sites bedoelen m.i. allemaal hetzelde en dat is het feit dat ze nog werken met oudere "dos" principes : geen spaties in bestandsnamen en geen meerdere "dots" in een bestandsnaam.

Roby, doe anders voor de gein ook even de "Pepsitest" :

type 3 willekeurige letters in Word, sla het bestand op onder de naam cv en open het weer -> no problems.

Ok , ik leg me er bij neer ,was ook niet mijn probleem :D En voor Held is het denk ik ook geen probleem meer :D

idd,

hetgeen daar bedoeld wordt is dat je de naamgeving als OLD-DOS moet hebben

max 8 tekens . max 3 tekens

toch bedankt, voor de hulp. ik heb het doorgegeven, als het gelukt is meld ik het :)

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan