mysterieus zwart haarlijntje in formulier voettekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johgs

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2011
Ik heb een formulier waarbij de detailsectie een gele achtergrond heeft en diverse menu knoppen en een formulier kop en voetveld met rode achtergrond. In de kop een titel, in de voet een enkele knop.
Sinds enige tijd is onderin de voet een zwart haarlijntje verschenen, ong. een derde van het scherm breed en enkele milimeters boven de onderzijde en ong. in het midden.

De oorsprong van dit lijntje is niet te vinden, enige wat invloed heeft is de voet hoger of lager maken, het blijft enkele mm's boven de onderzijde. De knop verwijderen of verplaatsen heeft geen invloed, kleur wijzigen ook niet. Bij selecteren van het gebied waarbinnen de lijn staat (enkel bij weergave formulier zichtbaar) er niets geselecteerd wordt.
Nog vreemder is dat als ik kop en voet uitschakel er bij ontwerp ook geen kop of voet te zien is, logisch, maar bij formulier weergave zit er toch weer een de bekende mm's hoge rode voet onder het formulier.

Het is maar een klein schoonheidsfoutje, maar het irriteert mateloos, vooral de onvindbaarheid van de oorzaak.:evil:

Iemand enig idee?

Dan zul je toch echt de db moeten posten; dit valt niet onder de standaardoplossingen :).

tsjaa, die is gesplitst en nogal errug groot.
Hoopte dat iemand het herkende.

Misschien maar overbodig te zeggen, maar precies zoiets ongv. had ik bij een van mijn foto-bewerkings programma, en kon ik ook niet achter komen hoezo die plotseling lijntje of streepje verschenen is ( zie onder screenshot's ! )
en toen had ik besloten mijn programmaatje helemaal grondig verwijderen, vervolgens her-installeren nu is alles weer Tip-Top:thumb::)

ScreenShot017.jpg ScreenShot018.jpg

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat het probleem in de frontend zit, niet in de backend. Dus dat zou geen probleem mogen zijn. Hooguit een foutmelding dat de tabel het niet doet. Maar als het om 1 formulier gaat (of zijn het er meer? dan is het al voldoende als je de tabel/query loskoppelt en de velden ook. Dus een losse db met alleen niet-gebonden formulier zou al genoeg moeten zijn om het probleem te reproduceren.

Het probleem is zowel met een thin client als via telewerken met eigen laptop, dus niet systeem gebonden.

@Octafish Ok, is zal eens kijken of dat wil, wellicht verdwijnt het probleem al bij het "slopen" (er zit nogal wat gekoppeld aan dat formulier)

Probleem opgelost.
Het betreffende formulier wordt aangeroepen vanuit een ander formulier en overlapt daarbij het formulier waaruit het wordt geopend. Door het aanpassen van de randstijl is het formulier net iets minder hoog geworden en is het net iets kleiner als het onderliggende formulier, het lijntje blijkt net de onderste rand te zijn van een knop op het onderliggende formulier. Bij het eerdere aanpassen van de hoogte gebeurde dit door te wisselen tussen ontwerp en weergave, door stom toeval lijnt Access het formulier dan zo uit over het onderliggende dat je het lijntje houdt.
En daar zit je dan 45 minuten naar te zoeken...... Wat een aaneenschakeling van toevalligheden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan