Mysterieuse partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

fred2003

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2002
Berichten
188
Beste dames en heren

Pas geleden heb ik een nieuwe laptop aangeschaft, een acer 2001wlci. Ik heb deze laptop ingericht als een dual boot systeem(GNU/linux en windows XP proffesional).

Het probleem wat ik tegen ben gekomen is dat Windows XP steeds een van de FAT partities lijkt te veranderen van gewoon FAT naar hidden FAT. Dus kan ik die partitie binnen XP niet gebruiken.

Een van de dingen die mij ook zeer bevreemde is dat de partitie niet altijd wordt veranderd naar hidden FAT. Soms gaat het een paar boots goed maar veranderd dan toch weer.

Ik heb de partities geformateerd met:
1) Windows XP's native formateerd utilitie
2) Linux mkdosfs utilitie
3) Paragon Partition manager

Na gebruik van al deze utilities keert het probleem naar verloop van tijd altijd weer terug.

Ik heb geprobeerd het probleem te verhelpen door windows XP opnieuw te installeren, zelfs heb ik als wanhoops poging de hele partitie tabel veranderd.

De reden waarom ik het probleem leg bij windowsXP is omdat bij het booten en mounten van de partitie in linux er nooit problemen ontstaan. De partitie veranderd dus ALLEEN als ik in Windows XP boot.

Ook heb ik gedacht aan een kapotte schijf en heb daarom met een diagnose utilitie van de harde-schijf fabrikant mijn schijf grondig getest: geen fouten werden gevonden

Ik ben ten einde raad en weet echt niet meer waar het aan kan liggen. Ik hoop dat iemand op het Help mij forum mij op een spoor kan zetten.
 
Is dat niet de recoverypartitie waarop een image staat van XP enz? Als een recoverypartitie weg is, kun je niet meer op de simpele manier je laptop 'recoveren'.
 
Als je alle partities al hebt geformatteerd, dan lijkt het nut van een recovery partitie mij niet meer zo erg groot. Ik zou gewoon de partities verwijderen (bv met delpart: http://www.coxpc.com/delpart.zip) en naar wens opnieuw aanmaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan