Mysterieuze verborgen 18GB?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramshield

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Berichten
832
Mijn C:\ is 39GB groot, er is 34GB van gebruikt, dus nog 5GB vrij.

Mijn Windows map op C:\ is 14GB groot.
Mijn Program Files, Program Files (x86) Users, en Programdata zijn samen ongeveer 7.2GB groot.

Dat betekent dat er nog ergens 18GB verborgen zit, maar ik kan niet vinden waar, het is niet mijn documenten,video's,films, of gallerij.
Ik heb al een scan gedraait met de tool Disk Explorer van Advanced System Care, en daar kon ik ook niks mee vinden.

Heeft iemand enig idee waar dit kan zitten?
 
Hoi ramshield,

Ga via computer naar je Cschijf
klik boven aan op Extra en dan mapopties.

Ga naar het tabblad weergave.
Zoek het kopje verborgen bestanden en mappen.
Staat hij op weergeven of niet weergeven.
Als hij op niet weergeven staat, wissel het naar weergeven.

Als het goed is ga je nu meer bestanden zien. die misschien wel die 18 gb bij elkaar zijn.

succes
 
Bedankt voor je reactie, maar die heb ik standaard al aanstaan, en anders kan ik ook programdata niet aanzetten.
Ik heb ook Windows bestanden weergeven aangezet, maar dat verklaard ook niet veel, tenzij het bestand hiberfil.sys (het slaapstandbestand) er ineens mysterieus is bijgekomen.
Ik weet namelijk niet of dat er zomaar bij kan komen, of dat er standaard al staat bij het installeren van Windows.
 
Na een defragmentatie heb ik er 5GB bijgekregen, maar dan mis ik nog steeds een hoop...
 
heb je een laptop of desktop.

Zoja tegen laptop
Kan het niet de systeembackup zijn, daar zat ik aan te denken.
Bijna elke laptop heeft zijn schone instalatie als backup er op staan.
 
Dit progje geeft een grafische weergave van de inhoud van je hdd. Even uitpakken (.zipje) en de exe dubbelklikkerdeklikken. Zie je daar iets ongewoons?

*edit*
Wanneer je met je muis over een taartpunt hoovered zie je bovenin de bijbehorende map...

*voorbeeldje*
scnshot.gif
 
Laatst bewerkt:
probeer het progje 'treesize' eens, erg handig om te kijken waar je GB's zich bevinden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan