• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

#N/A - hoe de ISNA functie verwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Winkelman

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2013
Hallo allemaal,

Het lukt me helaas niet om de ISNA functies in de volgende formules te verwerken, zou iemand mij kunnen helpen:

Code:
=IF(OR(BU12="Pass";BR12="Pass");"Pass";"-")

Code:
=IF(OR(BT12>=52%);IF(BT12="Test N/A";"-";"Pass"))

Code:
=IF(AND(BP12="Y";BQ12<52%;BS12="Yes");(DG12-AQ12)/DG12;"Test N/A")

Of een andere manier weet om van de #N/A's af te komen op een makkelijke manier....

Alvast bedankt!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Kan ook met als.fout. Of dat ook if.error is, weet ik niet.

Krijg dit helaas niet in mijn formule verwerkt, als het met een IFERROR kan nog beter want ik krijg ook #DIV/0 meldingen...

En wat heb je al geprobeerd?
Code:
=IF(ISError(IF(AND(BP12="Y";BQ12<52%;BS12="Yes");(DG12-AQ12)/DG12;"Test N/A");"";IF(AND(BP12="Y";BQ12<52%;BS12="Yes");(DG12-AQ12)/DG12;"Test N/A"))
zou moeten werken. Maar de IsErrorcheck kan waarschijnlijk veel simpeler, door naar die cellen te kijken waar de fout vandaan komt.

Bedankt die had ik ook geprobeerd, maar dan krijg ik too many functions

Om bij de laatste variant te blijven: de AND is vrij simpel, dus daar zou je geen fout op hoeven te krijgen. Maar die kun je an sich wel apart testen.
Code:
=IF(ISError(AND(BP12="Y";BQ12<52%;BS12="Yes"));"Fout";IF(AND(BP12="Y";BQ12<52%;BS12="Yes");(DG12-AQ12)/DG12;"Test N/A"))
Als DG12 leeg of 0 kan zijn, levert dat ook een fout op, Die kun je ook checken (zie vorige opmerking):
Code:
=IF(ISError((DG12-AQ12)/DG12);"Fout";IF(AND(BP12="Y";BQ12<52%;BS12="Yes");(DG12-AQ12)/DG12;"Test N/A"))
Etc.. Zoek dus dat deel van de formule dat de fout genereert, en check daar op. Kun je makkelijk genoeg zien in de wizard, als je alle formule-elementen aanklikt.

En wat doet
Code:
=IF(ISNB(IF(OR(BU12="Pass";BR12="Pass");"Pass";"-"));"-";IF(OR(BU12="Pass";BR12="Pass");"Pass";"-"))
Dus eerst testen of de fout voorkomt en dan een streepje zetten en anders de formule uitvoeren. Werk je met 2007 of hoger, dan zou
Code:
=IF.ERROR(IF(OR(BU12="Pass";BR12="Pass");"Pass";"-"));"-")
ook moeten werken, maar je hebt je versie niet vermeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan