• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

#n/a

• Onderwerp starter Onderwerp starter ruva
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ruva

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2005
Beste excelliefhebbers,

functie verticaal zoeken.

Als ik deze formule door kopier verschijnt het volgende #N/A dit is logisch.
Maar ik heb een som van totalen (kwartalen) en wanneer deze tekst er in staat werkt uiteraard de som niet meer
Wat ik wil is het volgende #N/A vervangen door 0
Normaal is dit vrij simpel, maar omdat een formule is werkt de normale CTRL+F niet
Wie kan mij helpen

GR Ruva

ik wil even aanhaken op deze vraag.

het is toch ook mogelijk om het resultaat #N/B ( of #N/A) helemaal niet te zien te krijgen? Dus dat de formule alleen antwoord geeft als dat beschikbaar is.

Weet iemand daar de formule voor?

ik wil even aanhaken op deze vraag.

het is toch ook mogelijk om het resultaat #N/B ( of #N/A) helemaal niet te zien te krijgen? Dus dat de formule alleen antwoord geeft als dat beschikbaar is.

Weet iemand daar de formule voor?

Zo dan?

=IF(...=na();"";...)

Nee, ben er al achter.

Als je de formule "=isnb()" gebruikt dan geeft die als resultaat (als de formule binnen de haakjes #N/B geeft) de waarde WAAR.

Op die manier ben je van je #N/B af.

Of ook (lichtjes anders wel):

F5 drukken, dan Speciaal... kiezen, dan Foutwaarden aanduiden.

Goedemiddag heren

wanneer je isnb toepast krijg je geen waarde ik moet waarde 0 hebben

mijn formule ziet er als volgt uit

=vlookup(A2,'1ekwartaal'!A:H;8;false)
wanneer ik een IF ga toepassen moet ik dan een kolom invoegen??? of kan dat in dezelfde formule verwerkt worden en hoe ziet de formule er dan uit???

alvast bedankt

Goedemiddag heren

wanneer je isnb toepast krijg je geen waarde ik moet waarde 0 hebben

mijn formule ziet er als volgt uit

=vlookup(A2,'1ekwartaal'!A:H;8;false)
wanneer ik een IF ga toepassen moet ik dan een kolom invoegen??? of kan dat in dezelfde formule verwerkt worden en hoe ziet de formule er dan uit???

alvast bedankt

ik had al geantwoord:

=IF(...=na();0;...)

Snap je?

Wigi

Dit wordt dan bv.

=IF(ISNA(vlookup(A2,'1ekwartaal'!A:H;8;false));0;vlookup(A2,'1ekwartaal'!A:H;8;false))

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan