• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

#N/B laten verdwijnen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

klakke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jul 2004
:rolleyes: Dag allemaal !

Kan iemand mij helpen met volgend probleempje :
Ik heb een faktuur opgemaakt in exel die gekoppeld is
aan een 'artikel'-database.
Als ik op mijn faktuur in de eerste kolom A1 de
artikelcode ingeef en in de tweede kolom B1 het aantal
krijg ik in de kolommen C1,D1 en E1 de waarden die
overeenkomstig opgehaald worden uit de database
dus , artikelomschrijving, prijs en btw.
Dit doe ik via de formule =VERT.ZOEKEN
Zolang er géén code ingevuld staat in A1 zie ik in alle
andere kolommen de tekst #N/B staan.
Hoe kan ik mijn formule aanpassen zodat dit er niet
meer opkomt ?
Alvast bedankt !
:thumb:

ALS(ISNB(
:)
Aangezien dit nogal een grote klus is (denk ik) kun je de "ongeldige" waarden beter verbergen met een witte kleur. Met Voorwaardelijke OPmaak kun je ze weer een zwarte kleur geven..

Laatst bewerkt:
Of gewoon via een formule:

=ALS(ISFOUT(Uw formule); ""; Uw formule)

Luc

Je gebruikt hiervoor de functie IsNB of IsFout.

Wat Hydra zegt is zeker waar, om het in een formule te krijgen is het zeker een hele klus.

In een formule wordt het bijvoorbeeld zoiets:

=ALS((ISFOUT(VERT.ZOEKEN(D2;$A$1:$B$6;2;ONWAAR)))=WAAR;"";(VERT.ZOEKEN(D2;$A$1:$B$6;2;ONWAAR)))

Waarbij $A$1:$B$6 je tabelmatrix is.

Als je wilt begrijpen wat je aan het doen bent adviseer ik het om het eerst per stap op te bouwen, dus wat hulp cellen gebruiken die je later verbergt.

De oplossing van Hydra kan natuurlijk ook.

Hartelijk dank allemaal voor de vlugge reacties maar ik begrijp het niet.
:confused:
Ik heb totaal geen ervaring met exel en heb dit faktuurtje gedownload omdat het mij eenvoudiger leek van een bestaand sjabloontje aan te passen dan ineens zelfs een faktuur in elkaar te steken.
De meeste aanpassingen zijn dus wel gelukt maar de formules zelf begrijp ik niet.
Zelfs als ik jullie formules uitprobeer krijg ik altijd melding van fouten ! Het is voor jullie hulpvaardige mensen misschien beter om de volledige formule te geven ? Mijn formule is dus :
=VERT.ZOEKEN(B23;DBase;3;ONWAAR)
Cel B23 is de invoercel of dus waar ik het artikelnummer
moet intikken. DBase is de benaming van het bereik (mijn artikel-database dus) en 3 de positie die moet
vertaald worden op mijn factuur (de artikel omschrijving) Ik heb geprobeerd om de formule van Hydra te gebruiken en kreeg toen :
=ALS(ISFOUT(=VERT.ZOEKEN(B23;DBase;enz...
maar dat werkte dus niet...
Ik vermoed dat er dan méér haakjes moeten gezet worden maar weet niet waar. :o

Zo dus:

=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(B23;DBase;3;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN(B23;DBase;3;ONWAAR))

Luc

Ik ben er nog niet uit..
Als ik de laatste formule (Luc) gebruik kreeg ik ogenschijnlijk inderdaad het gewenste resultaat (de aanpalende cellen waren blanco) maar als ik dan wél een artikelnummer intikte bleven ze leeg ! !
Nog sugesties ? :o

Beste Luc, ik had juist mijn fout gevonden, uw formule werkt dus perfect alsook de formule van Eugene , ze geven blijkbaar beiden het gewenste resultaat. De opgave van Hydra heb ik niet verder uitgeprobeert..
Allemaal mijn hartelijke dank ! :thumb:
Hopelijk kom ik jullie terug tegen met eventuele andere moeilijkheden die ik (zal ?) ondervinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan